A csapat eredményei: Kis Sándor és Czeglédi Péter a 31., Palik László és Darázsi Gábor az 56., a Szaller Zoltán – Farkas Nándor – Keresztesi Péter trió pedig a kamionok között a fantasztikus 28. helyen végzett az első szakaszon. Versenyzőinket a kétszázharminc motoros és az első autósok “elvonulása” után borzasztóan kijárt pálya fogadta, amely nem kímélte az autókat (főként a motort), és nagy figyelmet és precizitást követelt. Nehezítette még a versenyzők dolgát, hogy többen elakadtak, és a szűk pályán nem volt könnyű kikerülni a járműveket. Kis Sándorék előtt szerencsére nem akadt el senki, de így is időt vesztettek, mert a szűk pályán nem tudták megelőzni egyik versenyzőtársukat.

Ezzel együtt elégedettek az eredménnyel: “Azt hiszem, a helyünkön vagyunk, ez az eredmény nagyjából megegyezik a tavalyi prológ eredményünkkel. Az autó fantasztikus, remélem, nem lesz problémánk a továbbiakban sem.” Palik Lászlónak egy elakadt Mercedes kikerülése okozott kellemetlen perceket, a művelet alaposan lelassította a Nissanos kettőst. Eredményük a mezőny első harmadának végére pozícionálja a párost, amivel Palik egyelőre elégedett.

“Az igazi verseny majd Afrikában kezdődik, Európában az a cél, hogy a lehetőleg megkíméljük az autót és jó rajtpozíciót szerezzünk az első afrikai szakaszra.”

A mai napon a legkellemesebb meglepetést a versenykamion produkálta. A Szaller Zoltán – Farkas Nándor – Keresztesi Péter trió a (főleg a kamion képességeihez képest) fantasztikus 28. helyre hozta a Mercedest, bár nekik is meggyűlt a bajuk a félpercenkénti rajtoltatásból fakadó “torlódással” és az igen mély homokkal. “Örülünk ennek az eredménynek. Nagyon nehéz volt ez a szakasz, sokat segített, hogy az év folyamán rengeteg tapasztalatot szereztünk a Világkupákon, és alaposan kiismertük a kamiont.”

A többi magyar közül a motorosoknál Varga Ákos, az autósok között Szalay Balázs produkált kiemelkedőt: előbbi 23., utóbbi 29. lett. Nagy Péter a 106., az autóbalesete után még lábát fájlaló Hermann Henrik a 139. helyen fejezte be az első megmérettetést. Négy keréken Liszi László 101. lett. A kamionok mezőnyében a Darázsi Zsolt vezette MAN a 35. helyet szerezte meg.

Az élmezőnyben a motorosoknál a tavalyi évhez hasonlóan David Fretigné a kétkerékmeghajtású Yamahával elverte a KTM-eket, ezúttal Després-t és a privát versenyző holland Verhoef-ot. Az autósoknál némi meglepetésre az újonc amerikai Gordon nyert a Volkswagen Touareggel, mögötte a kétszeres győztes Maszuoka (Mitsubishi) és a Nissan dél-afrikai versenyzője, Giniel de Villiers végzett. A kamionos mezőnyben a nemrég Magyarországon is versenyző holland Hans Bekx nyert a DAF-fal, őt a kamazos Kabirov követte, harmadikként az idősebbik De Rooy (DAF) ért célba.