A süllyesztett ablaktörlők csökkentik a zajszintet és a kisebb légellenállásnak köszönhetően a fogyasztást is A süllyesztett ablaktörlők csökkentik a zajszintet és a kisebb légellenállásnak köszönhetően a fogyasztást is

Méretes darab lett a Mégane Limousine-t leváltó Fluence, mely a korábbi négyajtóshoz képest 120 mm-rel hosszabb, 32-vel szélesebb és 19-cel magasabb. Tengelytávolsága is nőtt 16 mm-rel, míg a raktere 520-ról 530 literesre hízott. A Fluence e paraméterekkel akár még a Lagnuával is versenyre kelhetne, sőt, bizonyos szempontból le is gyűrné nagytestvérét! Az alig hosszabb, 4,69 méteres Laguna 450 literes csomagtere például elég csenevésznek hat, az új üdvöske ennél kapásból 80 literrel többet kínál! Veszélyes modell lehet a Fluence, mert az „ár- és méretérzékeny” piacokon nyerő kombinációt kínál vele a Renault. Vélhetően valamivel négymillió forint fölé árazzák majd be a 2010 januárjától hazánkban is kapható, gazdagon felszerelt francia limuzint.

A könyöklő alatti tároló 2,2 literes. Navigáció csak az Exception szinthez jár A könyöklő alatti tároló 2,2 literes. Navigáció csak az Exception szinthez jár

Pofás külső, ismerős Mégane-belsővel
A módosított frontrész és az új hátsó nagyon jól áll a négyajtós Mégane-nak, pardon, a Fluence-nek. A franciák keskeny hűtőmaszkot, csepp alakú első lámpákat és formás, lapos hátsó világítótesteket álmodtak limuzinjukra. Az autó oldalvonala is harmonikus, az egész kocsi ízlésesen arányos, kifejezetten egységes – kevés ilyen szép szedán van ma a piacon!

A Renault limuzinjának csomagtartója 530 literes, azonban a lengőzsanérok belógnak a hasznos térbe A Renault limuzinjának csomagtartója 530 literes, azonban a lengőzsanérok belógnak a hasznos térbe
Széria az osztva dönthető támla, az átrakónyílást nem szűkíti vaskos merevítés Széria az osztva dönthető támla, az átrakónyílást nem szűkíti vaskos merevítés

 

 

 

 

 

 

Belül minden maradt a régiben, a műszerfal, a kezelőszervek kialakítása akár a Mégane-ban. A Fluence igazi ütőkártyája az 530 literes csomagtere, mely a 60:40 arányban osztva dönthető hátsó ülések révén egészen jól variálható. A szedánok többségével szemben sikerült úgy elérni a karosszéria kívánt merevségét, hogy az utas- és a raktér közé nem kellett vaskos, az átrakodónyílást szűkítő acélelemeket beépíteni. A hátsó küszöb 727 mm-re van a földtől, a raktérajtó nyílása pedig 1020 mm széles.
A hazai motorpaletta háromtagú, rendelhető 1,6-os benzinessel (110 LE), valamint 85 és 105 lóerős, 1,5 literes dCi-vel. Az opciós listára felkerült az 1,6-oshoz egy hagyományos négyfokozatú, az erősebb 1,5-öshöz pedig 2011-től egy duplakuplungos, hatfokozatú automatikus váltó is. Két felszereltségi szint közül lehet majd választani, az alapot jelentő Conforthoz is járnak az olyan tételek, mint a hat légzsák, az ESP, a manuális klíma, a tempomat és az első ködlámpa. A gazdagabb Exception változathoz többek között TomTom navigáció, 16-os felnik, tolatóradar, bőrbevonatú kormány és elektromosan behajtható tükrök is dukálnak.

100 km/óráról fékezve 39 méter alatt áll meg a Fluence 100 km/óráról fékezve 39 méter alatt áll meg a Fluence

Törökországi gyártás és Samsung embléma
A Fluence a törökországi Oyak-Renault gyárban készül, e típus elsődleges célpiacai között számos olyan ország szerepel, ahol az úthálózat igencsak mostoha állapotnak „örvend”. Ilyen például a török vagy az orosz régió is, ezért nem meglepő, hogy a több mint 100 autóból álló tesztflottával közel ötmillió kilométert tettek meg a gyári futómű-specialisták. A Mégane-alapokat az eltérő méret, a súly és a fokozott igénybevétel miatt módosították, megerősítették az első-hátsó rugókat, a lengéscsillapítók beállításán is változtattak, hogy a lehető legkisebbre tudják mérsékelni a karosszéria oldaldőlését. A Fluence karosszériájának dőlési szöge 0,42 fok 1 m/s2 oldalgyorsulás mellett, míg a kategória átlaga 0,45. A pontos irányíthatóság miatt új kormányvezérlő-egységet és szervomotort építettek az autóba.

Elöl MacPherson-típusú felfüggesztés alsó háromszög lengőkarokkal, míg hátul programozott csavarodású híd kapott helyet Elöl MacPherson-típusú felfüggesztés alsó háromszög lengőkarokkal, míg hátul programozott csavarodású híd kapott helyet

A Renault Samsung Motors égisze alá tartozó Fluence Dél-Koreában Samsung SM3-as néven kerül forgalomba. A koreai piacon olyan nagy az igény az SM3-asra, hogy ez a típus lett kategóriája legkelendőbbje – eddig több mint 13 000 darabot adtak el belőle! Szép számok, gyűlnek rendesen a konkurensek skalpjai. Vajon a francia fejvadász nem kíméli majd az európai ellenfeleket sem?