Jópofa és hangulatos a belső, a központi rendszer menüje az okostelefonokét idézi. A körkilátás pazar! Fotó: Stefler Balázs

Miről híres a Jazz? Egyrészt arról, hogy születése óta kis alapterületéből a lehető legtágasabb belsőt hozzák ki a Honda mérnökei, másrészt használtan nagyon jól tartja az árát! Vagyis a Jazz mindig is ésszerű választásnak számított, főleg, hogy egy jobban felszerelt kisautó áráért lehetett kapni. A csavar az új nemzedék esetében az, hogy Európában kizárólag öntöltő hibridként kapható, ami azt jelenti, hogy ára már egy másik sávban mozog. A 6 999 000 Ft-os belépő nyilvánvalóan indokolható a finom technika és a gazdag alapfelszereltség miatt (adaptív tempomat, táblafelismerő, full-LED-es fényszóró), de szerintem sok Jazz-tulaj kapott a szívéhez, amikor megpillantotta ezt a számsort.

Teljesen új üléseket terveztek a modellnek. Az ülőlapok lehetnének hosszabbak. A fejteret nem langalétákhoz szabták, de a lábaknak jutó hely kifejezetten szellős

Mindenesetre az e:HEV hibrid rendszer miatt nemcsak az ár, hanem a felhasználói élmény terén is szintet lépett a típus. A négyhengeres, 1,5-ös benzinmotor városi tempónál nem közvetlenül, hanem villanymotoron keresztül hajtja a kerekeket, és a működési kultúra önmagáért beszél. Mivel a hajtó villanymotor 109 lóerős (érdekes módon a rendszerteljesítmény is ennyi), kis gázadásra is jól reagál és könnyedén gyorsít a Jazz. Padlógázra ugyan felpörög a benzines, de nem zavaró a hangja, és a próbakör alapján a fogyasztása 5,0 liter alatt tartható. Ahhoz képest pedig, hogy egy magasépítésű modellről van szó, meglepően közvetlen a kormánya, vagyis a vezető szemszögéből nagyon egyben van az újdonság!

A raktér padlója alá került az akkumulátor, így 50 literrel csökkent a kapacitás, megtartották a Mágikus Ülést

Az igazi technikai kihívás persze az volt, hogy a hibridség ellenére a Jazz megmaradjon ugyanolyan praktikus autónak, mint amilyen eddig is volt. Az akkumulátort olyan mélyre tették a raktér padlója alá, hogy nem rabol helyet az utastérből, és ezáltal a híres Magic Seat hátsó ülést is meg tudták tartani. A karosszéria szélessége ugyan kisautós, a lábtér hátul gigászi, és ha beülünk a vezetőülésbe, jóval nagyobbnak érződik a Jazz, mint amekkora. Az ötcentis hossznövekedéssel még mindig csak 4,04 méteres a modell, de az extravékony, kettéosztott A-oszloppal és a kétküllős kormánykerékkel szellősnek hat a belső. A speciális térvázzal ellátott új ülések határozottabban tartják a testet, és az ülés párnázását is módosították – kár, hogy az ülőlap nem hosszabb.

A villanymotor 253 Nm-es nyomatéka miatt könnyedén gyorsul a Jazz

Tárolórekeszből nincs hiány, és látszik, hogy a maximumot akarták kihozni a lehetőségekből. Például a pult két szélén lévő pohártartókra közvetlenül ráirányítható a hideg levegő, vagy itt vannak az első ülések háttámláján lévő telefontartó zsebek. Hogy a Honda mennyire komolyan vette a vásárlói visszajelzéseket, az a fejegység kapcsán is tetten érhető: a sokat kritizált rendszert egy teljesen új váltotta, logikusabb menüstruktúrával, hagyományos hangerőszabályzóval, online kapcsolattal és hangvezérléssel. Szóval a Jazz-en látszik és érződik a befektetett munka, a labda most a potenciális vásárlók térfelén pattog!

Honda Jazz 1.5 e:HEV
Összlökettérfogat: 1498 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
BENZINMOTOR
Max. teljesítmény: 72 kW (98 LE) 5500-6400/perc
Max. forgatónyomaték: 131 Nm 4500-5000/perc
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 80 kW (109 LE)
Max. forgatónyomaték: 253 Nm
HIBRIDRENDSZER
Max. teljesítmény: 80 kW (109 LE)
Hossz./szél./mag.: 4044/1694/1526 mm
Tengelytáv: 2517 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1487/1474 mm
Fordulókör: 10,1 m
Saját tömeg: 1228 kg
Csomagtér: 304-1205 l
Üzemanyagtank: 40 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,4 s
Max. sebesség: 175 km/h
Átlagfogyasztás: 4,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 102 g/km
A modell alapára: 6 999 000 Ft