Már leváltotta a három- és ötajtós karosszériával szerelt 1-es sorozatot a BMW, de az első generációs kupé és kabrió még gyártásban van. Sőt, az utóbbi idők egyik legforróbb kompakt autóját, az 1M Coupét is ennek az autónak köszönhetjük.

A német G-Power tuningcég is lát még tartalékot az autóban, ráadásul rögtön az eddigi legdurvább 1-est alkották meg a G1 V8 Hurricane RS-sel. Az egész azzal kezdődött, hogy az 1M Coupé-ból kidobták a soros hathengeres biturbó motort.

Nem mintha rossz lenne, csak épp nem volt elég ahhoz, amire a németek készültek. A helyére az előző M3-as 4,0 literes V8-as motorját szerelték, amelyre – erről kapta a nevét a tuningcég – egy mechanikus G feltöltőt szereltek. Az eredmény: 600 lóerős teljesítmény 7800-as fordulaton, 580 Nm-es nyomaték 3900-nál. A hatalmas teljesítmény miatt átvették az M3-as váltóját is, és kerámia fékeket is kapott a gép. A 100 km/órás sebességet 4,4 másodperc alatt éri el a G1 8 Hurricane RS, a 200-at 12,7 másodperc alatt futja, végsebessége meghaladja a 330 km/órát.

Az optikát se hanyagolták el, a motorháztető és a csomagtérfedél karbonból készült, előbbinél szükség volt erre a feltöltő miatt, utóbbinál meg a nagy leszorító-erő volt az ok.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!