Az előd 1,6-os blokkját továbbfejlesztették, így a változó csőhosszúságú szívórendszernek és a változó szelepvezérlésnek köszönhetően több levegő jut a hengerekbe. A hatékonyabb kipufogórendszer is hozzájárul a teljesítmény minimális növekedéséhez, a végeredmény, hogy a korábbi 125 helyett immár 136 lóerő áll rendelkezésre, a csúcsnyomaték pedig 148-ról 160 Nm-re nőtt. Mindehhez pehelysúlyú kasztni tartozik, a Sport változat nettó tömege 1045 kilogramm. Kecsegtető adatok, azonban a turbófeltöltők aranykorában a szívórendszer erőkifejtése ódivatúnak hat, nagyobb tempónál idegtépő a magas fordulaton dolgozó motor, s ilyenkor a temperamentum is csökken.

Porondon a legerősebb, 136 lóerős Swift

Az autó hossza az optikai csomagnak köszönhetően 4 cm-rel nőtt, a szabad hasmagasság (130 mm) pedig 1 cm-rel lett alacsonyabb. A futóműben feszesebb rugók, merevebb gumiperselyek, Monroe lengéscsillapítók és nagyobb csapágyak jutnak szerephez, az immár tárcsás hátsó fék pedig jobb teljesítményt garantál. Az átalakítások eredményeként valóban príma kanyarképességekről beszélhetünk, a Swift Sporttal igazán élvezetesen lehet szlalomozni, jól tűri az oldalirányú terhelést, a karosszéria dőlése és az autó viselkedése is mindvégig kiszámítható és kontrollálható.

A Sport verzióhoz 195/45-ös gumik és 17 colos felnik dukálnak, azonban a tesztautót gumihiány miatt (!) a normál Swiftre való 15-ös kerekekkel és ballonos (195/65) téli abroncsokkal látták el. A használati útmutató szerint ilyen méretű kerekeket/gumikat nem is lehetne felszerelni az autóra – a legkisebb csereméret 195/50 R16. Húzós kanyarokban érezni is, hogy valami nincs rendjén, a magas oldalfalú gumik adják meg magukat elsőnek, a futómű tűréshatára ennél jóval nagyobb.

Az egyhangú, de logikus elrendezésű belsőt piros cérnavarrással, bőrkormánnyal és alubetétes pedálokkal próbálták feldobni Az egyhangú, de logikus elrendezésű belsőt piros cérnavarrással, bőrkormánnyal és alubetétes pedálokkal próbálták feldobni

A rugózás egyébként egészen vállalható, persze a kátyúkat nem simítja ki a Swift csúcsváltozata, de azokon áthajtva elfogadható mértékben tompítja a csapásokat. A széria elektronikus menetstabilizáló beállítását nem érheti kritika, bőven ad teret a mókának, esze ágában sincs az első megcsúszásnál közbeszólni. Az elektromos szervokormány direkt, a váltó pontosan kapcsolható, a karja kellően rövid úton mozog, nekem ugyan a harmadik fokozat néha akadt kissé, de vélhetően egyedi esetről van szó. A korábbi változat ötgangosát hatfokozatú szerkezetre cserélték, azonban az áttételezés rövid: 50-nél mehet az ötödik, 60-nál a hatodik, sztrádán 130-nál már kb. 3400-as fordulatszámon dolgozik az 1,6-os.

Kényelmesek, jól tartják a testet a sportülések Kényelmesek, jól tartják a testet a sportülések

S itt van a bökkenő, ugyanis 3500-tól fülsiketítő tónusra vált át az addig is igen érces hangú kipufogórendszer, hosszú távon garantált, hogy emiatt a sofőr visszavesz a tempóból. Alacsony fordulaton kifejezetten bágyadt a produktum, a 160 Nm-es nyomaték 4400-tól ébred, érdemi meglódulás csak 3500 környékén kezdődik. Öröm az ürömben, hogy a szívóblokk legalább bírja a nyüstölést, de apró optikai csalásra vetemedtek a japánok: a fordulatszámmérő piros mezője 7200-nál kezdődik, kár, hogy 6900 fölé semmilyen körülmények között sem hajszolható a mutató…

Típusspecifikus Sport-tartozékok

A Swift Sport 4,49 milliót kóstál, ami bizony nem bagatell összeg egy kisautóért, de a modell árérték aránya a riválisokéval összevetve toronymagasan vezet. Gyakorlatilag minden széria, amit ma egy Swifthez kínálnak, még a metálfényezésért sem kérnek külön összeget. A kényelmes, a testet jól tartó első ülések a korábbival ellentétben nem integrált fejtámlával, hanem biztonságosabb, a tarkóhoz közelebb álló, magasságában szabályozható fejtámaszokkal készülnek. Hátra csak az utasoldalon lehet bemászni, az ülés azonban suta módon nem jegyezi meg az eredeti beállítását.

Nincs nagy gond a motorral, de a 136 lóerőtől manapság senki sem fog hasra esni. Baráti az 1,6-os fogyasztása, a tesztátlag 7,17 l/100 km volt Nincs nagy gond a motorral, de a 136 lóerőtől manapság senki sem fog hasra esni. Baráti az 1,6-os fogyasztása, a tesztátlag 7,17 l/100 km volt

A kabinban jól mutatnak a rozsdamentes acélpedálok, a piros cérnavarrású kormány és a váltószoknya. Kívülről a xenonlámpák, a dupla kipufogóvég, a diffúzor, a tető- és az oldalspoilerek hangsúlyozzák a stílusos megjelenést. A kényelemet az automata klíma, a tempomat, a tolatóradar, a kormányra integrált kapcsolók (rádió- és sebességszabályozó) és a hat hangszórós, MP3-lejátszós, USB-csatlakozóval felvérezett hifi fokozzák. Jó pont jár az ülésfűtésért, azért viszont kár, hogy annak intenzitása nem szabályozható, s nehézkes elérni a gombjait – a kézifékkar tövénél, egészen hátul kaptak helyet a kapcsolók. Ennél komplettebben felszerelt, 140 lóerő körüli sportos kisautót jelenleg nem kínálnak a piacon, de itt lenne az ideje, hogy a Suzuki is haladjon a korral, és nagyobb teljesítményű, feltöltős blokkot kínáljon a Swifthez. Ezzel végre véget vethetnének a keménykedős korszaknak, a konkurensek zöme 170-211 lóerő közötti változatokban is elérhető – no, ott kezdődik a valódi tűzijáték, addig a Suzuki csak petárdázgat…

Harcias hátsó: dupla kipufogóvég, diffúzor, tetőspoiler és sötétített ablakok Harcias hátsó: dupla kipufogóvég, diffúzor, tetőspoiler és sötétített ablakok

TETSZETT
ár-érték arány
ülések
direkt irányíthatóság

NEM TETSZETT
csomagtér
kalaptartó
3500-tól nagy motorzaj

ÖSSZEGZÉS
Kis mitugrász a Swift Sport, de autópályán kifogy a szuflából. Az igazi terepe a város, lámpától lámpáig impozáns a produkciója és kedveli a szerpentineket is – azért emelkedőn érezni, hogy elkelne egy kis plusz erő. A raktér apró, bosszantó, hogy a kalaptartót kézzel kell mozgatni.

Suzuki Swift Sport
Összlökettérfogat: 1586 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 100 kW (136 LE) 6900/min
Max. forgatónyomaték: 160 Nm 4400/min
Hossz./szél./mag.: 3890/1695/1510 mm
Tengelytáv: 2430 mm
Fordulókör: 10,4m
Saját tömeg/teherbírás: 1045/435 kg
Csomagtér: 211/892 l
Üzemanyagtank: 42 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,7 s
Maximális sebesség: 195 km/h
Város/országút/vegyes: 8,4/5,2/6,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 147 g/km
A modell alapára (1.2 GC): 2 790 000 Ft
A tesztelt verzió ára: 4 490 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!