1987-ben dobta piacra a Kawasaki a KLR650-es motorkerékpárt, amely aztán a 2008-as megújulását követően egészen 2018-ig készült, most pedig három év kihagyás után támad fel. Alapvetően az aktuális előírásokhoz igazították a gépet, például karburátor helyett már benzinbefecskendező felel a keverékképzésért, de azért a használhatóságon is javították.

Az új vezérműtengelyeknek köszönhetően nyomatékosabb lett a 651 köbcentis egyhengeres, merevebb lett a váz, 30 mm-rel hosszabb a hátsó lengőkar, a kormányszárak 10 mm-rel szélesebbek, a lábtartók 10 mm-rel alacsonyabbra kerültek. Digitális a műszeregység, LED-es a világítás, és a három éves kihagyás és a fejlesztések ellenére az Egyesült Államokban nem változott a 6699 dolláros alapár.

Az alapkivitelnél 300 dollárral drágább a blokkolásgátlós kivitel, ezen felül Traveler (felső doboz, USB- és szivargyújtó-csatlakozó) és Adventure (többek között oldalsó dobozok, ködlámpák, terepszínű fényezés) változatban is megvásárolható az egyhengeres motorral szerelt enduro.