A Volkswagen dél-amerikai fejlesztőmérnökei készítették el az MQB A0 alapra a Nivus elnevezésű szabadidő-kupét, ami a T-Cross divatos alternatívája. Ezt kapjuk meg hamarosan mi itt az EU-ban is, csak épp Taigo néven, és nem Brazíliából hozzák az autókat, hanem a VW pamplonai üzemében készítik azokat. Hivatalosan a nyáron leplezik le az itteni elvárásokhoz igazított járművet, javítanak a biztonságon (több vezetőtámogató rendszer lesz elérhető), módosítanak az 1,0 literes TSI-motor teljesítményén (nem kell alkohol-üzemhez hangolni); a forgalmazás még az idén megkezdődik.

Észak-Amerikában ezzel párhuzamosan egy nagyon szerencsétlenül sikerült áprilisi tréfa borzolja a kedélyeket, egészen pontosan az a tény, ahogy mindezt a cég kezeli. A Volkswagen of America weboldalán március 30-án jelent meg a sajtóközlemény, miszerint Voltswagenre cserélik a márkanevet, ezzel is támogatva a márka elektromos átállását, még az is belekerült a több oldalas anyagba, hogy az új nevet kiírják a villanyautók hátuljára, a benzinesek csak VW jelzést kapnak. Azonban percek alatt kiderült, hogy ez nem lehet igaz, hiszen a védjegy-hivatalban nem kezdeményezték az új név bejegyzését, a megfelelő weboldal se az autógyártó tulajdona. Mivel nem csak az észak-amerikai, hanem a német központban is izzani kezdtek a telefonvonalak, Wolfsburg nyomására levették a sajtóközleményt az amerikai oldalról, hivatalosan is beismerve, hogy egy korai – és nem túl jó – áprilisi tréfáról van szó. A Voltswagen mindenesetre elérte a célját, világszerte bekerül – nem csak az autós sajtóba – a német cég neve, és ezúttal nem a TDI-botrány kapcsán.