Új motort kap a Logan és a Sandero

2012. augusztus 2. (csütörtök)

Brazíliában a 16 szelepes 1,6-os helyett 8 szelepes 1,6-os lesz elérhető a jövőben.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Régi harcosnak számít a Logan és a Sandero „új” motorja, hiszen a K7M motorkódú, 1,6 literes nyolcszelepes négyhengeres immár 17 éve van a kínálatban kisebb-nagyobb módosításokkal. Most épp jobban belenyúltak, a teljesítménye 95/105 lóerőre (benzin/etanol) emelkedett.


A K7M 764-es négyhengeresnél a sűrítést 9,5:1-ről 12,5:1-re emelték, megváltoztatták az égéstér formáját, könnyebb dugattyúkat kapott, újak a dugattyúgyűrűk, kisebb súrlódású csapágyakat kapott, újak a szívó- és kipufogószelep fészkek. Mindezen változtatások eredményeznek a korábbinál magasabb teljesítményt, így már leválthatták vele a tizenhat szelepes motort. Utóbbi, a K4M négyhengeres az automatikus váltóval szerelt modellekben továbbra is választható lesz, az 1,0 literes, 16 szelepes alapmotorhoz nem nyúltak. Mivel a régi-új motor a dél-amerikai igények-károsanyag-kibocsájtási szabályok kielégítésére készült, nem valószínű, hogy eljut Európába.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Új motort kap a Logan és a Sandero

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér