Új motort kap a Logan és a Sandero

2012. augusztus 2. (csütörtök)

Brazíliában a 16 szelepes 1,6-os helyett 8 szelepes 1,6-os lesz elérhető a jövőben.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Régi harcosnak számít a Logan és a Sandero „új” motorja, hiszen a K7M motorkódú, 1,6 literes nyolcszelepes négyhengeres immár 17 éve van a kínálatban kisebb-nagyobb módosításokkal. Most épp jobban belenyúltak, a teljesítménye 95/105 lóerőre (benzin/etanol) emelkedett.


A K7M 764-es négyhengeresnél a sűrítést 9,5:1-ről 12,5:1-re emelték, megváltoztatták az égéstér formáját, könnyebb dugattyúkat kapott, újak a dugattyúgyűrűk, kisebb súrlódású csapágyakat kapott, újak a szívó- és kipufogószelep fészkek. Mindezen változtatások eredményeznek a korábbinál magasabb teljesítményt, így már leválthatták vele a tizenhat szelepes motort. Utóbbi, a K4M négyhengeres az automatikus váltóval szerelt modellekben továbbra is választható lesz, az 1,0 literes, 16 szelepes alapmotorhoz nem nyúltak. Mivel a régi-új motor a dél-amerikai igények-károsanyag-kibocsájtási szabályok kielégítésére készült, nem valószínű, hogy eljut Európába.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Új motort kap a Logan és a Sandero

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2015/17-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Formula–1-es autó házilag
  • Teszt: Mazda CX-3 2.0 G150 aut. 4WD, Mini John Cooper Works aut., Hyundai i30 1.6 CRDi HP DCT, Toyota Auris 1.2 D-4T, Opel Mokka 1.6 CDTI AWD, KTM 1190 Adventure
  • Menetpróba: BMW 3-as sorozat, Peugeot Partner, Volkswagen Touran
  • Időszerű: Új személygépkocsik értékesítése
  • Használt autó: Opel Omega Caravan 2.2 aut.

Időjárás

Budapest

derült
36 °C
19 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?

Autómotor Piactér