Noha a Nissan ragaszkodik hozzá, hogy az IDS tanulmány nem a második generációs Leaf-et előlegezi meg, azért egész jó képet alkothatunk arról, hogyan is képzelik a fejlesztőmérnökök a következő generációs, azaz már önvezetésre képes autót – innen ered a név is, ami az Intelligent Driving System, azaz intelligens vezetőrendszer rövidítése.

A sajtóanyagban is igazából csak erről, mármint az önvezető funkcióról van szó, az elektromos hajtást például elintézik azzal, hogy nagy kapacitású az akkumulátor, de azt már nem mondják meg, hogy mégis mekkora. A robotautó egyébként növeli a vezetési élményt azzal, hogy a sofőrök által nem kedvelt helyzetekben – például dugóban araszolás, vagy parkolás szűk mélygarázsban – átveszi az irányítást.

Ráadásul a mesterséges intelligencia akkor is figyel az esetleges közelgő veszélyekre, amikor a hús és vér autóvezető kezében van az irányítás. De olyankor is közbeszól a számítógép, amikor azt érzékeli, hogy a sofőr fáradt vagy éhes – utóbbi esetben az okostelefonban eltárolt étterem-látogatások alapján keres a sofőrnek jó eséllyel tetsző éttermet javasol.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Nissan IDS különlegessége még, hogy a Knight Rider stílusban két bottá korcsosult kormánykereket összehajtogatja és eltüntetni a műszerfalban abban az esetben, ha épp az autó irányít, ekkor egy nagy méretű táblaszámítógéppel mulathatja az időt az ember. Ha ez a megoldás nem is, a legalább részben önvezető üzemmód 2020 után megjelenhet az első Nissan személyautókon.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!