Leszakadt a híd a teherautó alatt – a sofőrnek kell kifizetni a kárt

2012. július 26. (csütörtök)

A 34 éves kamionsofőr túlsúlyos szerelvénye alatt leszakadt a híd. A sofőrnek kell állnia a számlát.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A médiában csak Zhang úrként emlegetett 34 éves kamionsofőr még tavaly július 19-én közlekedett borzasztóan túlterhelt járművével Peking közelében, amely során egy közúti híd leszakadt járműve alatt. Ő megmenekült, a felelősségre vonás alól azonban nem tudott kibújni.


Az egész bajt az okozta, hogy az öttengelyes szerelvény össztömege 110 tonna volt, azaz nagyjából duplája annak, amit a közlekedési szabályok megengednek. Ezek után nem csoda, hogy a híd se bírta a terhelést, és leszakadt a kamion alatt. A vezető megúszta, és más se sérült meg az esetben, azonban a hidat teljesen újjá kellett építeni. Ennek pedig még az olcsó kínai építőiparban is megvan az ára, a 156 millió jüan 5,8 milliárd forintnak felel meg.

Természetesen az állam nem akarja saját zsebből állni ezt az összeget, ezért a rendőrség vizsgálatának alapján, miszerint a járművezető a bűnös, benyújtotta a számlát Zhang úrnak. Ő meg a bírósághoz fordult, mondván ő csak azt tette, amire a főnöke utasította. Most zárult le a jogi eljárás, ebben arra jutottak a bírák, hogy egyedül a járművezetőt terheli a felelősség, hiszen megtagadhatta volna a fuvart, hiszen neki is észre kellett venni, hogy a megengedett tömeg kétszeresét nyomja a jármű, legkésőbb az elinduláskor. Zhang úr tehát 5,8 milliárd forintos adóssággal éli le hátralevő életét, ennyi pénzt egészen biztosan nem fog megkeresni teherautó-sofőrként.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Leszakadt a híd a teherautó alatt – a sofőrnek kell kifizetni a kárt

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2015/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Peugeot 208, Seat Ibiza, Honda Civic Type-R, Toyota Avensis, Volkswagen Sharan
  • Volkswagen Buggy
  • Teszt: BMW 228i Cabrio, Mercedes-Benz CLA 200 CDI Shooting Brake, Fiat Dobló Panorama 1.6 Multijet, BMW R 1200 R
  • Szerviz: fékteljesítmény növelése
  • Használt autó vásárlói szokások

Időjárás

Budapest

gyengén felhős
37 °C
20 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?

Autómotor Piactér