Amíg az ötajtós Opel Astránál a C oszlop fekete betétjével megvalósították a formatervezők által annyira kedvelt „lebegő” tetőt, a Sports Tourer nevű kombinál annak ellenére nem éltek ezzel a megoldással, hogy annak oldalán a Adam-on megismert krómléc kanyarog.

Elődjénél átlagosan 2 mázsával lesz könnyebb az autó, az alapváltozat saját tömege 1188 kg lesz, ami a fogyasztás mellett a vezethetőségre is jótékony hatással van. Változatlanok a külső méretek, miközben az utastér is tágasabb lett (a fejtér elöl 26 mm-rel, a lábtér hátul 28 mm-rel nőtt), a csomagtér is nagyobb lett, de ezzel kapcsolatban jelenleg csak annyit árultak el, hogy a maximális befogadóképessége 1630 liter, ami 80 literes fejlődés. A hátsó támla hármas osztású (40:20:40), a csomagteret praktikus tároló- és rögíztőmegoldásokkal megtöltő FlexOrganizer feláras extra lesz.

A láblendítésre nyíló csomagtérfedél a parkolóradar jelét is figyeli, és ha nem lép hátra eléggé a nyitást elindító ember, akkor megállítja a folyamatot – ez a funkció természetesen akkor is él, ha az elektromos mozgatású fedelet a vezetőülésnél, a távirányítón vagy az ajtón elhelyezett kapcsolóval nyitja az ember.  Lecsukáshoz nem kell még azzal se fáradni, hogy az ember a feje fölé emelje a kezét, egy újabb láblendítés, és automatikusan megy a záródás. Az ötajtóshoz hasonlóan a 95-200 lóerő közötti teljesítményskálát lefedő benzin- és dízelmotorokkal lesz megvásárolható az Opel Astra Sports Tourer is, amely hamarosan már rendelhető lesz.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!