Kínában egy kicsit másként alakul a Kia kínálat, mint mifelénk, arrafelé például még mindig gyártják az előző generációs Sportage szabadidő-autót, a nálunk megvásárolható autót pedig KX5 néven kínálják vele párhuzamosan. Ez a felállás nem változik a jövőben sem, épp csak annyi történik, hogy az előző generációs Sportage R helyét átveszi az ugyanarra a padlólemezre épülő, de új megjelenéssel rendelkező Sportage NP szabadidő-autó.

A hossz 1 centivel, a szélesség 5 mm-rel nő, a tengelytáv változatlan, új elem, hogy 17- vagy 18 colos felniket kínálnak az új-régi Sportage NP-hez. Noha Kínában hódítanak a kis köbcentis turbómotorok, ebben az autóban még a régi, 2,0 literes 165 lóerős szívómotort kínálják továbbra is, azért, hogy az „új” Sportage-nek, azaz KX5-nek ne legyen vetélytársa a Sportage NP, csak elsőkerékhajtással kínálják majd.