Már hosszú évek óta tesztelték az USA fegyveres erői a Hummer H1-es kiváltására szánt járműveket, és úgy tűnik most felpörög a járműcsere, hiszen a tervezett időpontnál két évvel korábban, már 2019-ben rendszerbe állítják a Ground Mobility Vehicle kategóriába sorolt, a General Dynamics által készített Flyer 72-es típusú járművet.

Ez egy csővázas, farmotoros terepjáró, amelyet a GM által kifejlesztett, jelenleg egyedül az Opel Insigniában kínált 2,0 literes biturbó dízel mozgat, amelyet módosítanak a JP8-as gázolajjal való működésre, a teljesítménye 195 LE/400 Nm, a váltó hatfokozatú automatikus. Elöl-hátul önzáró differenciálművek vannak, a központi differenciálmű gombnyomásra zárható, a körben független felfüggesztésnél légrugók dolgoznak. A 153 km/h végsebességű jármű hatótávolsága terepen 483 km, országúton 680 km.

Olyan széles a karosszéria, hogy az befér a hadsereg repülőibe, illetve helikopterrel is szállítható, alig egy perccel a lerakást követően már bevetésre kész – a tetején lévő gépágyú üzemképes. Alaphelyzetben csupasz csővázas a GMV, extraként kérhető karosszéria, amelynél az ajtók teherszállító dobozok, és természetesen páncéllal is felszerelhető – utóbbi esetben 9 helyett csak 7 személyt tud szállítani.

A saját tömeg alapesetben is 2358 kg, a terhelhetőség 2585 kg, a gázlómélység 76 centi, az első terepszög 73,4° (lökhárítóval és csörlővel 55,5°), a hátsó terepszög 53,1°, a hasmagasság 48 centi. A Flyer 72-es 45,7 centi magas függőleges lépcsőn tud felhajtani szükség esetén. Harcjárműről lévén szó nem olcsó a különleges terepjáró, a kiegészítő felszerelésekkel (karosszériával, páncélozással) együtt 271 000 dollárba kerül egy-egy darab, és jövőre már több mint 1700 darabot használ belőle az Egyesült Államok Hadserege.