Arnold Schwarzenegger színész politikai pályafutása idején környezetvédő lett, például a Hummer H1-esét is autógáz-üzemre szereltette át. Egyik hosszú repülőútja során az osztrák Kreisel Electric cég tulajdonosa, Christian Schlögl ült a terminátor mellett, és a hosszú repülőúton szóba került, hogy építsenek egy villanymotoros G-osztályt. Az elhatározást tett követte.
kreisel2
Az átépítésnek egy 2016-os évjáratú 350d típus adta az alapot, és mintegy két hónap alatt végeztek a szakemberek a munkával. Összesen 80 kWh kapacitású a több helyen – a motortérben, az üzemanyagtank helyén és a csomagtérpadló alatt – elhelyezett lítium-ion telepek kapacitása, villámtöltésre (CHADeMO szabvány) is van lehetőség. Utóbbi esetben 25 perc alatt a teljes kapacitás 80 %-át lehet elérni.
kreisel3
A terepváltóba hajt be a több villanymotor, amelyek összteljesítménye 490 lóerő. A hatótávolság elérheti a 300 kilométert, a 100 km/h-s sebességet pedig 5,6 másodperc alatt futja meg a Kreisel G-osztály, a végsebessége 183 km/h. A dízelmotoros G 350d-hez képest 200 kg-mal, 2,8 tonnára emelkedett a saját tömeg.
kreisel4
Az épp Európában tartózkodó Arnold Schwarzenegger élt a lehetőséggel, és az elsők között próbálta ki az akkumulátoros-elektromos G-osztályt a bemutató helyszínén, Kitzbühelben, ahol elismerően nyilatkozott róla. A Kreisel Electric nem tervezi a sorozatátépítés beindítását, valószínűleg azért, mert a Mercedes a maga részéről várhatóan még az idén bemutatja az új generációt. A gyár egyébként üdvözölte a villanymotoros G-osztályt, és nem zárkózik el annak támogatásától.

Fotó: Martin Pröll

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!