A GM eladja a francia PSA konszernben meglévő 7 százalékos tulajdonrészét, de ettől függetlenül folytatódik az Opel és a Citroën-Peugeot márkák együttműködése, miközben a franciák igazgatótanácsa rábólintott a kínai Dongfeng tulajdonszerzésére. A részletek még nem nyilvánosak ez utóbbi tranzakcióról, de a hírek szerint a kínaiak 3,5 milliárd euróért kapnak majd 20 százalékos tulajdonrészt a PSA konszernben. Ez, és a piaci változása az oka, hogy az idő közben már teljes egészében magánbefektetők tulajdonában lévő GM felszámolja pénzügyi érdekeltségét a francia partnerében.

A PSA-Opel szakmai együttműködésről közben újabb részletek derültek ki, miután a francia és német szakemberek újabb párhuzamos termékekről állapodtak meg. A németek következő kis-egyterűje (Meriva-utód) és a középkategóriás SUV (Antara-utód) a franciák padlólemezére épül majd, és a következő generációs kis haszonjármű/dobozautó (Berlingo, Partner és Combo) is közös modell lesz. Azonban az opciók gondos vizsgálata alapján a két fél elvetette a kisautók és a kis benzinmotorok terén tervezett együttműködést. A tervek szerint 2016-ban kerül majd a kereskedésekbe az első PSA-Opel közös autó, és a legújabb állás szerint az együttműködés mintegy 1,2 milliárd dollár megtakarítást eredményez, szemben az eredetileg remélt 1,8 milliárd dollárral.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!