A Frankfurti Autószalonon leplezi le a Volkswagen a Golf sorozat csúcsmodelljét, az R változatot, amely elődjéhez hasonlóan 2,0 literes lökettérfogatú négyhengeres turbómotort kap és összkerékhajtást. A differenciálzár továbbra is elektronikus, de kifejezetten a nagy teljesítményhez igazították az XDS rendszert.

A 300 LE/380 Nm csúcsteljesítménnyel igen fürge a wolfsburgi forró ferdehátú, a 100 km/órás sebességet 5,3 másodperc alatt éri el a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval szerelt példány. De van ennél fürgébb is, a hatfokozatú DSG váltóval szerelt Golf R 4,9 másodperc alatt sprintel 100 km/órás tempóra. A végsebesség mindkét esetben a politikailag korrektnek számító, elektronikusan korlátozott 250 km/óra. Széria a változó lengéscsillapítás, azonban a normál modellektől eltérően itt a három üzemmód között lesz egy Race állás is. A GTI-nél egyébként 5 mm-rel van közelebb az aszfalthoz a Volkswagen Golf R karosszériája, amelyet az egyedi lökhárítókról és 18 colos felnikről lehet majd felismerni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!