A negyedik Škoda típus gyártására felkészülve a modern kvasiny-i Škoda-üzem kapacitását elsősorban az összeszerelő üzemben és a karosszériagyárban emelték. Az elkészült járművek részére növelték a tároló helyek számát, továbbá egy új logisztikai központtal, a dolgozók számára kialakított új parkolóval, egy autóbusz-pályaudvarral és egy új teherportával bővült a gyár. Az építkezések fő célja a forgalom, illetve a környezeti terhelés csökkentése volt.

A legfontosabb európai piacokon 2006 nyarán jelenik meg a Roomster. A Cseh Köztársaságban júniusban kezdődik az értékesítés és év végéig 1800 modell eladásával számol a gyár. A Roomster már 339 900 CZK-tól (3,13 millió forint) megvásárolható.

A gazdag alapfelszereltség magában foglalja többek közt a két első és a két oldalsó légzsákot, a valamennyi üléshez járó hárompontos biztonsági övet, a blokkolásgátlót, az MSR-t, a Dual Rate funkciójú fékerő elosztóval ellátott fékasszisztenst, a szervokormányt, illetve a VarioFlex elnevezésű hátsó ülésrendszert.