Ma már nem lepődünk meg semmin, azon sem, hogy mostantól akár hatajtós, kompakt családi kombit is választhatunk a Mini kínálatából. Idén már a Clubman harmadik generációja jelenik meg, a BMW Active és Grand Tourer párossal, valamint az X1-essel közös, keresztmotoros UKL2 platformra épülő generáció új vevőkörre is pályázik, azokra, akik egy hagyományos, tehát nem szabadidő-autó fazonú Miniben szeretnék élvezni az értékelhető hátsó helykínálatot és még csomagokat is vinnének magukkal.

Fotó: Balogh Bence Fotó: Balogh Bence

Kár azon töprengeni, hogy a 4253 mm hosszú Clubman vajon még tekinthető-e mininek, mert egyértelmű, hogy nem, de emiatt nem érdemes kinézni őt a klubból, hiszen gyakorlatilag ugyanazt az élményt nyújtja, amiért újra és újra tudunk lelkesedni. A magyar bemutatón egy 1980-as, évtizedek óta itthon futó, csodás állapotban lévő, eredeti Clubmant is megnézhettünk közelebbről. Az autótörténelem és a csavaros sztorik kedvelőinek érdemes tudni, hogy a név akkoriban nem a kombit, hanem a szögletesített orrú típust jelentette, a plusz raktérért és a kétfelé kitárható hátsó ajtóért Clubman Estate-et kellett venni.

Jellegzetességnek megmaradt a hátsó szekrényajtó, a méretnövekedés és a stílusváltás egyik eredménye, hogy nem csak az arányai nyúlánkabbak, hátsó lámpái fekvő formátumúak lettek, ami optikailag is szélesíti a karosszériát, ráadásul az ajtónak nem kell többé bekereteznie a világítótesteket. Nekünk meg nem kell letenni a kezünkből a szatyrokat, ha tele akarjuk pakolni a 360-ról akár 1250 literesre is bővíthető csomagtartót, hiszen már láblendítéssel is nyitható. Gyerekeseknek érdemes vigyázni, mert könnyen meglepetést okozhatnak a kilencven fokban maguktól kinyíló ajtószárnyak és azok sarkai.

Különben nem csak apuka vagy anyuka, hanem a srácok is élvezni fogják a Clubmant, hiszen könnyedén beszállhatnak hátra a két rendes ajtón át, és helyből is több jut nekik mint valaha, nem hiába bővült 10 cm-rel a tengelytáv. Mi ezúttal csak egy gyors ülőpróbát tettünk, inkább a vezetésre használtuk a rendelkezésre álló időt. Egy Cooper S kivitelt szereztünk meg egy kis kanyargásra. A 2,0-es, 192 lóerős turbós benzinessel igazán könnyűnek érződik a nélkülünk 1390 kg-ot nyomó kis családi kombi. A 7,1 másodperces gyorsulási adat nem írja le az érzést, amit a kormány mögött ülve tapasztal a vezető: mindegy, hogy mekkora, még mindig ugyanaz a direkt és rugalmas élményautó, aminek megismertük, csak egy kicsit kényelmesebb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Cooper Clubman alapára az 1,5-ös, 136 lóerős háromhengeres benzinessel 7 036 000 Ft, a kipróbált, négyhengeres Cooper S 8 127 000, a 2,0 literes dízel Cooper D 150 lóerővel 7 604 000, a 190 lóerős Cooper SD 8 728 000 forinttól konfigurálható és a többi Minihez hasonlóan személyre szabható. Bár mindegyiknek jól áll, a Clubman a szélessége miatt nagyon kívánja a matricacsíkokat, de nem csak a tetőt is érintő színezéssel érdemes eljátszani, hanem a belső kárpitokkal is, melyek között már a klasszikus Chesterfield kanapék stílusát idéző huzat is választható, hogy teljes legyen a klubhangulat. Ami a teljességet illeti, később a John Cooper Works kivitellel bővül a Clubman-választék.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!