Jót tett az autó megjelenésének az extra méretű hátsó rész Jót tett az autó megjelenésének az extra méretű hátsó rész

Sports Tourer – újabban így nevezi a kombikat az Opel, a sort a Caravan nyitotta meg 1953-ban, de az évek során használták a Voyage (Ascona A és Commodore C) elnevezést a gazdagon felszerelt kombikra, valamint a PowerWagon kifejezést a 24 szelepes hathengeressel szerelt Omega A kombi esetén. A Caravan név az évek során a célszerű, csak a teher/utasszállítás igényeit előtérbe helyező kombik neve volt, az ST ennek megfelelően több egy normál kombinál.

Először is jól néz ki. Nyoma sincs dobozszerű hátsónak, legalábbis kívülről nézve, a formatervezők egészen jól palástolták, hogy már alaphelyzetben is 500 literes csomagtérre számíthatunk. Persze könnyű úgy bőkezűen bánni a literekkel, hogy közben a centikre nem kell odafigyelni, az Astra kombi több mint 4,7 méteres hosszával már kifelé tart az alsó-középkategóriából. Az utasok szerencséjére nem csak a külső méretekkel bántak ilyen nagyvonalúan a tervezők, a belső tér is tágas, ráadásul ebben az esetben a hátsó fejtérre se lehet panasz, hiszen az nagyobb az ötajtósnál.

Alaphelyzetben 550 literes a raktér, a csomagrögzíő rendszer sínje az oldalfalra került Alaphelyzetben 550 literes a raktér, a csomagrögzíő rendszer sínje az oldalfalra került

Egyvalamit azonban kihagytak az autóból, a hátsó ülés még a szükséges minimumot is csak alig üti meg. Variálhatósági lehetőséget csak aszimmetrikus osztású támla ledöntése jelenti, ráadásul a műveletet követően nem lesz sík a padló. Nem lehet különböző szögben rögzíteni a támlát, nincs sín, amelynek segítségével esetleg az ülőhelyek megőrzésével bővíthetnénk a csomagtartót, és az ülőlapot se lehet felbillenteni. Sovány vigasz, hogy a hátsó támla lebillentéséhez elég a csomagtér oldalfalában elhelyezett gombot megnyomni, majd az elektromos reteszelés old. Az alapváltozatok mechanikus rendszert kapnak.

Pótkerék helyett némi extra tárolóhellyel vigasztalódhatunk a hazdagon felszerelt változatok esetén Pótkerék helyett némi extra tárolóhellyel vigasztalódhatunk a hazdagon felszerelt változatok esetén

Eltérő rekeszeket találunk az oldalfalakban, ezen kívül a csomagtér padlója alá is pakolhatunk – pótkerék helyett csak defektszett volt a kétliteres dízelmotorral szerelt tesztautó hátuljában. A bepakoláskor kihajtható gumiszőnyeg védi a sérülésektől a hátsó lökhárítót, illetve ledöntést követően a hátsó üléstámla hátulját is. A több helyért a hasonló felszereltségű-motorizáltságú ötajtósnál kétszázezer forinttal kell többet fizetni, ráadásul aki az első negyedévben rendeli meg az autót, további 541 ezer forint árkedvezményt kap.

Sportos a megjelenése, alaphelyzetben nagy a csomagtér, a bővítési lehetőségek azonban korlátozottak Sportos a megjelenése, alaphelyzetben nagy a csomagtér, a bővítési lehetőségek azonban korlátozottak

Ezen kívül az új évre csökkentették az új Astra árakat, különös tekintettel a nagy teljesítményű motorokra és felszereltségekre, az 1,6 literes benzines turbómotorral szerelt Cosmo változat ára például 630 000 forinttal lett alacsonyabb – ez a legnagyobb mértékű csökkentés. A hazai menetpróbán ugyan túlnyomórészt jól felszerelt, rüsselsheimi forgalomba helyezésű autókat vezethettünk, de ki volt állítva egy alapváltozat is. A flottafehér, minimális króm díszítéssel és dísztárcsákkal is egészen jól néz ki, bár némi szín biztos jót tenne neki. A Classic III kombinál azért még így is sokkal pofásabb.

Flottafehérben, alap felszerelséggel se mutat rosszul az Astra ST. A Classic III Caravan marad a kínálatban Flottafehérben, alap felszerelséggel se mutat rosszul az Astra ST. A Classic III Caravan marad a kínálatban