Magas üléspozíció, nagy üvegfelületek: a körkilátásra nem lehet panasz

Az új generációs CR-V-ből már nem gyárt dízelmotoros verziót a Honda, ellenben megérkezett a vegyes hajtású változat, amely nagy vetélytársához, a Toyota RAV4-eshez hasonlóan full hibrid modell.

Nem a központi képernyőn, hanem a műszeregységen követhetjük nyomon az energia áramlását

Külső töltési lehetőség nincs, ellenben van egy jól bevált 2,0 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotor – a CR-V esetében a hibrid az egyetlen szívómotoros változat. Az i-MMD rendszer ugyanakkor több szempontból is különbözik a megszokottól. A csomagot a viszonylag kompakt lítium-ion akkumulátor és két villanymotor-generátor alkotja, az erőátvitelért pedig nem bolygómű, hanem egy fix áttételű szerkezet felel. A legtöbb esetben nincs is közvetlen kapcsolat a benzinmotor és a kerekek között, mert a belső égésű blokkból nyert energia közvetlenül a villanymotorokat hajtja. Van egy zárókuplung, amely összekapcsolja a benzinmotort a kerekekkel, de erre leginkább 70-80 km/ óra felett kerül sor, ugyanis így tud igazán hatékonyan működni a rendszer. Szóval technikai szempontból érdekes az új Honda, még úgy is, hogy az elektromosan megtehető hatótávolság kb. két kilométer.

A Hybrid az egyetlen az új CR-V családból, amelyben szívó benzinmotor dolgozik

A gyakorlatban mással szerez jó pontokat, ugyanis a benzinmotor észrevétlenül kapcsolódik be a hajtásba, és nagyon kifinomult a működése. A 184 lóerős rendszerteljesítménnyel a CR-V-kínálatban a 173 és 193 lovas 1,5-ös turbók közé ékelődik be az újdonság, amely hét üléssel ugyan nem kapható, ellenben virtuális négykerékhajtás itt is elérhető. Az erőtartalék megfelelő, de a vegyes hajtású Honda nem a sportos közlekedésről szól, intenzív gyorsításkor felbőg a motor. Sokkal inkább a békés cirkálás az, amikor a hajtáslánc megmutatja előnyös oldalát, az 5,3 literes vegyes fogyasztás pedig jelzi, nem csak elméletileg pótolhatja a megüresedett dízelmotor helyét az új változat.

Mivel a CR-V-ből a 193 lóerős, 1,5-ös turbós verzió CVT-vel és fronthajtással 10 189 000 Ft-ba kerül, az a meglepő helyzet állt elő, hogy a palettán a 9,6 milliós Hybrid a legolcsóbb automata változat. Ennek oka a felszereltségben keresendő, hiszen a vegyes hajtású modell Comfort, míg a 193 lóerős benzines Elegance szinttől kapható – azonos felszereltség esetén a hibrid 410 ezerrel drágább. A bázismodellhez is alapáron adják a Honda Sensing biztonsági csomagot, melybe többek között aktív sávtartó és táblafelismerő tartozik.