A Volvo-féle 2,5 literes “sorötös” végleg a múlté, helyette a 2,0 literes EcoBoost négyhengeres dolgozik a motortérben, 250 lóerővel (+25 LE) és 360 Nm-es nyomatékkal. Az alacsonyabb fogyasztás (7,2 l/100 km) egyértelműen az EcoBoost mellett szól, ám a hangélménynek is stimmelnie kellett.

Hatalmas, feltűnő „szája” van az ST-nek Hatalmas, feltűnő „szája” van az ST-nek



Egy négycilinderesnek nyilvánvalóan sosem lesz olyan hangja, mint egy öthengeresnek, de a Ford mindent megtett azért, hogy legalább egy kicsit sportos legyen a motor szólama, ha már a külső tuningautó módjára nagyon feltűnő, és a belső térben is olyan részletekkel találkozunk, mint a kiegészítő műszerek vagy az elsőrangú Recaro ülések.

Az első ülések tökéletesen tartanak kanyarban, és még kényelmesek is. Az utastér mérete átlagos a kategóriában Az első ülések tökéletesen tartanak kanyarban, és még kényelmesek is. Az utastér mérete átlagos a kategóriában

Egy trükk a jó hangzás érdekében

Bár első hallásra izzadtságszagúnak tűnik a dolog, kétségkívül hatásos a sound symposer rendszer, amely a szívócsonkra épített berendezésként mesterségesen felerősíti a motorhangot. A gyakorlatban úgy kell ezt elképzelni, hogy nem a magas fordulatszámtól, hanem a mélyre nyomott gázpedáltól lesz jó hangja a motornak, így például ha 1500-as fordulaton lepadlózzuk a pedált, már megvan a kívánt hatás és szép hörgős hangja lesz a ST-nek. A menetteljesítmények természetesen nem átlagosak 250 lóerővel: 2000-es fordulat felett úgy megindul, mintha madzagon rántanák meg az autót, s lelkesen pörög egészen a leszabályzásig.

Az olajhőmérsékletet, a turbónyomást és az olajnyomást mutatják a kiegészítő műszerek Az olajhőmérsékletet, a turbónyomást és az olajnyomást mutatják a kiegészítő műszerek

A motor mellett a Focus ST új generációjának másik nagy újdonsága a kombi változat, hiszen a Fordon kívül egyetlen más tömeggyártó sem kínál 200 lóerőnél erősebb, alsó-középkategóriás kombit. Ám attól függetlenül, hogy ötajtós vagy puttonyos verzióról van szó, az ST-re mindenképpen igaz, hogy remekül irányítható. Már az alap Focusok is nagyon jók e tekintetben, az újdonság azonban sebészi pontossággal terelgethető a változó áttételezésű kormányművével, a három fokozatban állítható kipörgésgátlóval pedig a játékos kedvűeknek is szerezhet kellemes perceket.

250 lóerőt tud a 2,0 literes EcoBoost az ST-ben, de az RS-ben 300 lóerő felett teljesít majd 250 lóerőt tud a 2,0 literes EcoBoost az ST-ben, de az RS-ben 300 lóerő felett teljesít majd

A hatalmas fordulókör azért némi kellemetlenséget okozhat, meg persze a vezető érzi, hogy 250 lóerő az első keréken nem mindig ideális párosítás, mert „okos” futómű ide vagy oda, azért a hajtási befolyás így is szembetűnő a szűk fordulókból kifelé menet. Az egy centivel lejjebb ültetett futómű szinte minimális karosszériadőlést enged, ennek ellenére egy önzáró differenciálmű beleférhetett volna a 8 570 000 forintos alapárba.

Tüzes kombi: tetőspoilerével és a lökhárító közepén elhelyezett kipufogójával nincs szégyenkeznivalója a puttonyos verziónak Tüzes kombi: tetőspoilerével és a lökhárító közepén elhelyezett kipufogójával nincs szégyenkeznivalója a puttonyos verziónak

Ford Focus ST
Összlökettérfogat: 1999 cm3
Max. teljesítmény: 184 kW (250 LE) 5500/min
Max. nyomaték: 360 Nm 1750-4000/min
Hossz./szél./mag.: 4362/1823/1484
(4586/1823/1505) mm
Tengelytáv: 2648 mm
Saját tömeg: 1362 (1386) kg
Csomagtér: 363 (490) l
0-100 km/h: 6,5 (6,6) s
Maximális sebesség: 248 km/h
Átlagfogyasztás: 7,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 169 g/km
Alapár (Ft): 8 570 000 (8 810 000)
Zárójelben a Kombi adatai.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!