Aki 2023-ban nagy eredményeket szeretne felmutatni a piacon, annak a kínálatából egészen biztosan nem hiányozhat egy kompakt SUV. Így az Alfa is beadta a derekát és egy teljesen friss, 4,53 méter hosszú modellel jelentkezett, amely többek között a Hyundai Tucsontól vagy akár a konszerntárs Peugeot 3008-astól csábíthat el vevőket. Nézzük, mit kell tudni az Alfa üdvöskéjéről, amely 6 év után az első vadonatúj típusa a torinói márkának!

1. FORMATERV
A tervezők mintha több ismert Alfa modell jellegzetességeit is meg szerették volna mutatni a Tonalén. Az ék alakú frontrésszel és a hármas tagolású fényszórókkal az SZ Zagato modellre utalnak, az oldalsó karaktervonal a Giulia GT-ről lehet ismerős, a C-oszlopról pedig a 8C Competizione juthat eszünkbe. A színválaszték nagyban hozzájárul ahhoz, hogy figyelemfelkeltő legyen a modell, a Montreal zöld, az Alfa piros vagy a Misano kék fényezés a hagyományoknak megfelelően a Tonaléhez is választható.

2. HAMISÍTATLANUL OLASZ
Bár a vezetőt digitális műszercsoport fogadja, a grafikája múltidéző, illetve itt vannak a jellegzetes nagy váltófülek, melyeket nem a volánhoz, hanem a kormányoszlophoz rögzítenek. A nemzeti öntudat jegyében a váltókarnál lévő olasz zászló büszkén hirdeti a modell hovatartozását, miközben az anyaghasználat sem szokványos. A Veloce verziónál a sportülések kárpitozásán túl a műszerfal egyes betétei is Alcantarából készülnek.

3. A MŰSZAKI ALAPOK
A Jeep modelleknél is használt Compact Wide platform Fiat örökség, de az elöl-hátul MacPherson rugóstagos felfüggesztés és a kormányzás is egyedi. A volán a kategória mércéjével nézve közvetlen, a Tonale az apró kormánymozdulatokra is reagál!

4. AZ ELSŐ HIBRID
Az 1,5 literes, 4 hengeres, turbós benzinmotor munkáját egy 48 voltos akkumulátorral táplált 20 lóerős villanymotor segíti, a 160 lóerős csúcsteljesítménynél azonban fontosabb, hogy rövid ideig tisztán elektromosan is haladhat az autó. A 7 fokozatú, duplakuplungos váltó ugyan nem kápráztatja el a vezetőt finom kapcsolásokkal, a pörgős motor mindent feledtet. Akinek kevés lenne ez a teljesítmény, 280 lóerős plugin hibridet is választhat (1,3 literes benzinmotorral, 4×4-es hajtással), igaz, a konnektoros verzió 21 millió Ft-os ára 4 millióval több, mint a 160 lóerős, 48 voltos hibridé.

5. NYOMONKÖVETÉS MÁSKÉPP
A Tonale minden egyes példánynak saját NFT (non-fungible token vagyis nem helyettesíthető token) azonosítója van. Tehát nem az egyes – általában nem átjárható – nemzeti nyilvántartások alapján lehet majd lekövetni a konkrét példányok előéletét, hanem egy központi adatbázisban. A gyár erre alapozva a most induló használtautó- programjában kínált járművekre az új autókkal összemérhető garanciát és assistance szolgáltatást kínál majd.

ALFA ROMEO TONALE 1.5 MULTIAIR E-HYBRID
Összlökettérfogat: 1469 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 118 kW (160 LE) 5750/perc
Max. forgatónyomaték: 240 Nm 1500/perc
Hosszúság/szélesség/magasság: 4528/1835/1614 mm
Tengelytáv: 2636 mm
Saját tömeg: 1600 kg
Csomagtér: 500-1550 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,8 s
Max. sebesség: 212 km/h
Átlagfogyasztás: 5,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 130 g/km
A modell alapára: 14 650 000 Ft (1.5 Multiair e-Hybrid Super, 130 LE)
A tesztelt verzió ára: 16 950 000 Ft