A harmadik generációs A6 allroad quattro mindent megtesz, hogy tulajdonosa fejedelmi kényelemben, luxusban és biztonságban érezze magát. A józan paraszti ész azt mondatja velem, hogy egy ekkora autóhoz bőven megfelelnének a combosabb négyhengeresek is (pl: 2.0 TDI – 170 LE, 2.0 TFSI – 211 LE), de a gyáriak szerint ezzel lerombolnák az allroad exkluzivitását. Aki ilyen autóról spekulál, az elvárja a V6-os duruzsolását, kecsegtető alapárral, visszafogottabb teljesítménnyel itt nem lehet labdába rúgni.

Terepre csak módjával, autópályán az igazi

Az elődhöz képest a hosszúság 6, a szélesség 36, a magasság 13, a tengelytáv pedig 72 mm-rel nőtt, az első túlnyúlás ugyanakkor 77 mm-rel rövidült. A kocsi megjelenése tekintélyt parancsoló, a xenonlámpák és a 23 darabos, álló, platinaszürke hűtőmaszkbetét együttese egy bulldog pofáját juttatja eszembe. A lökhárítók egyedi toldatokat kaptak, a küszöböket és a kerékjárati íveket pedig marcona, fényezetlen kiegészítőkkel dobták fel – felárért persze ezeket is a karosszéria színére fényezik, pedig pont ezek adják az igazi allroados megjelenést.

Gyönyörű ez a fabetét, az automatikus váltó széria Gyönyörű ez a fabetét, az automatikus váltó széria

A térkínálat akár egy A6 Avantban, badarság lenne helyhiányra vagy szűkös csomagtartóra panaszkodni. Utóbbi 565 literes, a kényelem jegyében az ajtónyitás és -zárás akár gombnyomással is megoldható, ahogy a raktérrolót is elektromotor mozgatja. A hasmagasság a szabályozható légrugózás révén változtatható, így sztrádán és göröngyös földúton sem jön zavarba az A6 allroad quattro, azonban hiú ábránd azt hinni, hogy egy igazi terepjáróval állunk szemben (18-20 colos kerekek, peres gumik). A quattro hajtás alapesetben előre 40, hátra 60% erőt juttat, változó tapadási körülmények között azonban az első kerekekre akár 70, míg hátulra 85% is juthat. Az allroad kapott egy remek kis dőlésszögfigyelő funkciót, mely a központi monitoron jeleníti meg, hogy az autó éppen milyen meredek emelkedőn vagy lejtőn halad.

A hátsó oldallégzsák 115 ezerbe kerül A hátsó oldallégzsák 115 ezerbe kerül

Az igazi luxushoz a stabil futás, a kezes viselkedés és a magas utazótempó is hozzátartozik, de a 250 km/órás sebesség elérésére csak a 313 lóerős dízel és a 310 lovas benzines képes. Előbbi biturbós, már alacsony fordulattól is eszementen tol, a gázpedál utasításait azonnal és irgalmatlan vehemenciával hajtja végre. Hab a tortán, hogy a kipufogórendszer végén elhelyezett hangmodulátor révén valódi benzines orgánumon énekel a TDI!

Szorosabb ismeretséget kötöttünk a 310 lovas 3.0 TFSI változattal, a kompresszoros V6-os igazi gyöngyszem, lelkesen pörög fel, elementáris erővel rendelkezik, az előzési rugalmassága elsőrangú, a produkció tükrében pedig a fogyasztása is elfogadható. Míg a biturbó dízelhez nyolcgangos Tiptronic automata jár, addig a többihez hétfokozatú S tronic egység. Az S tronic komótos haladáskor lágyan kapcsol, sportosan vezetve pedig villámgyorsan, éppen csak kivehető, enyhe rántás kíséretében.

Szabályos alakú az 565 literes csomagtartó, a teherbírás 650 kilogramm Szabályos alakú az 565 literes csomagtartó, a teherbírás 650 kilogramm

Az alapdízel (204 LE) 18,1 millióval rövidíti meg a tulaj pénztárcáját, míg a legdrágább 3.0 TFSI 1,8 millióval kerül többe. Persze, ezek csak kiindulási alapként értendők, a vaskos bukszájú ügyfelek az extrákra is szép kis summát költhetnek az A6 allroad quattro konfigurálásakor. A biztonságot éjjellátó asszisztens (642 620 Ft), vetített kijelző (413 230 Ft), a praktikumot vonóhorog (313 690 Ft), a kényelmet pedig komfortos, memóriás üléscsomag (802 640 Ft) is fokozhatja. Ez csak pár tétel, az olyan apróságokról, mint a bőrszegélyes lábszőnyegek (607 060 Ft) vagy a színes biztonsági övek (481 330 Ft) még nem is beszéltünk…

Fékezett utánfutóból 2,5, fékezetlenből 0,75 tonnással birkózik meg az Audi Fékezett utánfutóból 2,5, fékezetlenből 0,75 tonnással birkózik meg az Audi

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!