Kezdjük rögtön a legfontosabbal, miért is váltottak 6-ról 8-ra a BMW stratégái? Nem csak a normál autók mozdulnak prémiumirányba, ugyanez megfigyelhető a BMW kínálatában is, ahol nem jósoltak nagy jövőt a 6-os sorozatnak, ellenben a piac felső régiójában láttak még potenciált. Ez és a technológiai előrelépés is indokolja az új nevet. A sort a kupé nyitotta, amelynek első példányai már a magyar utakat róják, nemsokára pedig a vászontetős kabrió is elérhető lesz – utóbbit Portugáliában próbálhattuk ki – rögtön az M850i xDrive változatot.

Szépséghiba – nyitott tetővel a besütő nap erősen csillog a kristály előválasztó karon, ami zavaró lehet. Egyébként profi a környezet

A tető „elvesztésével” párhuzamosan megerősítették a karosszériavázat, ez és a hidraulikus tetőmozgatás 125 kg-mal növelik meg a saját tömeget, ami így már meghaladja a két tonnát. Folyamatosan a határon kell autózni ahhoz, hogy a sofőr zavarónak érezze ezt a hízást, illetve a 0-100 km/órás sprintnél is két tizedet veszít a kabrió vásárlója – annyi baj legyen! Cserében szabadságot kap a sofőr és az első utas, felhúzott oldalablakokkal és szélfogóval még sztrádatempónál is huzatmentes és csendes a belső. A hátul ülőknek nem ilyen rózsás a helyzetük, hiszen a tető helyigénye miatt széltében és hosszában is kevesebb hely jut nekik, mint a kupéban; hiába öröm, hogy a fejtér végtelen. Gombnyomásra 15 másodperc alatt történik a nyitás, vagy épp a zárás, egészen 50 km/órás tempóig menet közben is végezhető az átalakítás.

Szép, de nem igazán használható méretű a második üléssor, a tető nem csak a csomagtérből rabol értékes centiket

Ugyanaz a kettősség itt is megvan, mint a kupénál, tehát egyszerre – de nem egy időben – lehet végtelenül kényelmes túraautó és üvöltve száguldó sportkocsi a 8-as. Nyitott tetővel több jut nekünk a hangélményből, a gázelvételre durrogó kipufogóból és a V8-as gurgulázásából, ha úgy tartja kedvünk és a jobb lábunk. Forszírozott tempónál aztán érezhető lesz, hogy mégis két tonnát próbálunk jobb belátásra és a kanyar bevételére bírni; a fizikát az összkerékhajtás és a széles abroncsok sem képesek átírni. Amíg sportkocsinak az alulkormányzottsági hajlam miatt nem tökéletes a 8-as kabrió, fölényes teljesítményű túraautóként szokatlanul tágas határokat feszegethetünk vele. No meg csomagteret, hiszen a tetődoboz miatt 70 literrel, 350 literre csökkent a raktér mérete a kabriónál.

Alapvetően kényelmes utazóautó a 8-as kabrió, de az 530 lóerővel nem ijed meg a sprinteléstől sem

Mit hoz a jövő a 8-as sorozat kapcsán? Nem kell találgatni, elég csak felidézni, hogy a tavalyi Genfi Autószalonon bemutatták az M8-as Gran Coupé tanulmányt, tehát erősebb motorra és négyajtós karosszériára is számíthatunk. Mivel a 7-esben most debütált a 45e jelzésű plug-in hibrid hajtás, rákérdeztem, számíthatunk-e annak megjelenésére a 8-asban. Kérdésemre szemmel látható értetlenkedéssel reagált a gyár képviselője, hiszen már jelenleg is van ilyen a kínálatban: az i8-as, rögtön kupé és roadster formában (e logika szerint az i3-as része a 3-as sorozatnak…). A karbonkarosszériás modell alapára ugyan 8 millióval több, mint az M850i Roadsteré, de hát ezen a szinten ennyi pénzt könnyen el lehet szórni az extrákra…