![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2018/07/volvo2-600x399.jpg?x88250)
Nem éppen szokványos forgatókönyvet írt a Volvo az S60/V60-as sorozat megújulásához. Elsőként a márka svédországi és belgiumi gyáraiból érkező kombi mutatkozott be, míg az S60-as szedán premierjére még kicsit várnunk kell – utóbbit a Volvo vadonatúj amerikai gyáregysége állítja majd elő. Nem véletlenül említem a gyártási helyszíneket, a Volvo ugyanis mostantól igyekszik optimalizálni a folyamatokat, vagyis az adott régióban népszerű modelleket lehetőség szerint helyben szerelik össze. A V60-as pedig nagyon jól fogyott az európai kontinensen, dacára annak, hogy a modell nem tartozott a legtágasabb középkategóriás kombik közé.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2018/07/volvo3-600x399.jpg?x88250)
Most azonban nem hagytak ilyen jellegű támadási felületet, a moduláris SPA-platformra épülő második generáció hosszúsága 4,76 méterre nőtt (+13 cm), ami a 9 centivel nyújtott tengelytávval együtt azt eredményezi, hogy a közvetlen vetélytársaknál, vagyis az Audi A4 Avantnál, a BMW 3-as Touringnál és a Mercedes C-osztály T-modellnél is nagyobb. Rendben, de akkor hogy lehet ennyire kecses a V60-as? Úgy, hogy csaknem 6 centivel csökkent a magassága! Ha beülünk hátra, 180 centi feletti termettel sincs közel a plafon, amit úgy értek el, hogy viszonylag közel vannak a padlóhoz az ülések. Ugyanakkor érdemes elidőzni az üléseken! Hátul is jól formázott, kényelmes helyen ülhetünk, a Volvo tényleg nagyon magas szintet képvisel a komfort területén. Lábhelyből természetesen nincs hiány, de a középső utast zavarni fogja a vaskos kardánalagút. Az újdonság 529 literes csomagtere alaphelyzetben nagyobb, mint a három német konkurens modellé, ráadásul annak ellenére sík lesz bővítéskor, hogy az ülőlapok fixek. A gyártó egyébként a kombiságból más szempontból is kihozta a maximumot, hiszen az ülések gombnyomásra dönthetők, és rögzítési lehetőségekből sincs hiány (felhajtható fal, háló, fémfülek, gumipánt).
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2018/07/volvo4-600x399.jpg?x88250)
A sofőr szemszögéből nézve szinte megnyugtató a V60-as berendezése, szerintem egyszerre emberközpontú és modern – kevés ennyire otthonos autóbelsővel lehet manapság találkozni. Ugyanakkor el kell fogadni, hogy a Volvónál lejárt az öt- és hathengeres motorok kora, muszáj megelégedni négy cilinderrel. A menetpróbán vallatóra fogott 2,0 literes, turbós-kompresszoros benzinmotorral hajtott T6-os verzió ennek ellenére mély benyomást tesz az emberre. Az, hogy 310 lóerővel nagyot lép, igazából elvárható, az viszont meglepő, hogy négyhengeres létére magas fordulaton vérpezsdítően szól.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2018/07/volvo5-600x399.jpg?x88250)
Az alapáron összkerékhajtással érkező T6-ossal szemben a 190 lóerős, 2,0 literes dízel D4-es fronthajtással igazi slágermodellnek ígérkezik a magyar piacon – a T6-ossal ellentétben ehhez a típushoz felárért adják a meglehetősen finoman kapcsolgató nyolcgangos automatikus váltót. A D4-es persze másról szól, mint a T6-os, noha gázreakciója és erőtartaléka sem hagy kívánnivalót maga után. A gázolajos szemtelenül alacsony fogyasztásával és 1000 kilométer körüli hatótávolságával sokkal racionálisabb választás. Már csak azért is illik ez a motor a V60-ashoz, mert a kormányzás és a futómű sem sportos – légrugós felfüggesztés hiányában is finoman rugózik az autó.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2018/07/volvo6-600x399.jpg?x88250)
A Volvo a V60-ast is jól teletömte biztonsági rendszerekkel, a vezetési asszisztens 130-as tempóig a jól felfestett utakon nem csak gyorsít és lassít, hanem magától kormányoz is. De említhetjük az útelhagyást megelőző rendszert, vagy az automatikusan fékezésre képes ütközésmegelőzőt, mely felismeri a gyalogosokat, kerékpárosokat és a nagytestű állatokat is. A modell forgalmazása a 310 lóerős benzinessel, illetve a 150 és 190 lovas dízelekkel kezdődik, de még idén megkezdődik a két plug-in hibrid gyártása. A T8-as és a T6 Twin Engine változatokat 303, illetve 253 lóerős benzinmotor hajtja, a hátsó tengelyen pedig egyaránt 87 lóerős villanymotort találunk. 2019-ben aztán érkezik a T5-ös 250 lóerővel (AWD is), majd a palettát a D3-as 4×4-es változata és a T4-es, 190 lóerős benzines teszi teljessé.