Tekintse meg részletes képgalériánkat!

Az mindenesetre elgondolkoztató, hogy „normális” autók elenyésző számban szerepelnek a felsorolásban, annál többen vannak a terepjárók, sportautók, családi életmódjárművek, valamint az ezekből létrehozott öszvérek – divatos szóhasználattal élve crossoverek. Egyre nehezebb dolga lesz tehát annak, aki konkrét elképzelések nélkül tér be egy szalonba, s látványos önmegvalósítás helyett pusztán közlekedési eszközre vágyik…

Alfa Romeo

A lehető leglátványosabb módon, a Spider premierjével kezdi az új évet az Alfa. A kabrióhoz hasonlóan januártól kapható a 147 és a GT önzáró első differenciálművel szerelt Q2 kivitele, míg a 159-es szedánon és sportkombin bevezetik a Selespeed váltóval felszerelt 2,2 literes erőforrást, a 3.2 V6 pedig automatát kap. A 159-es család áprilisban tovább gyarapodik, egyfelől a 2,4 literes dízelhez összkerékhajtás társul, másfelől visszatér a sportos külső és belső kiegészítőket kínáló TI széria. Szintén áprilisban jelenik meg a Spider hazai választékában a 200 lóerős 2.4 JTD dízel, valamint az automata váltós 3.2 V6. A 2.2 JTS Selespeed kombináció júliustól a Brerához és a Spiderhez is rendelhető, az év második felében a 147-es (július) és a GT (október) limitált szériákkal jelentkezik.

Audi

A márka idei terméséből valószínűleg csak az új A4-es nem jut el idén Magyarországra. Márciusban érkezik a TT Roadster, áprilisban az R8-as szupersportkocsi, júliustól pedig remélhetőleg az A5-ös kupé is kapható lesz nálunk. Májusban a Q7-es motorválasztékát bővíti a gyár a 4.2 TDI dízellel.

BMW

Majd’ minden szegmensben kínál valami újat idén a BMW. Március 24-ére rögtön két nóvumot is időzített a hazai képviselet: az egyik az X5-ös második generációja, amely a technológiai aktualitások mellett tágasabb teret és jobb felszereltséget is kínál, a másik pedig a 3-as kabrió, vászontető helyett keménnyel, valamint világújdonságként fényvisszaverő, így át nem forrósodó bőrkárpittal. Szintén tavaszi esemény az 5-ös széria modernizálása, ez a külső és belső design mellett többek között a hajtáslánc elemeit is érinti. Az első félévre ígérik a BMW M5 Touring bevezetését, 507 lóereje a kombik egyeduralkodójává teszi a modellt.

Cadillac

Januárban állítják ki a szalonokban az új Escalade és a felfrissített SRX terepjárókat, utóbbi immár kétkerékhajtással is rendelhető. Az STS szedánnál ezzel szemben az összkerékhajtás számít újdonságnak, a kizárólag V8-as blokkal kínált opció az első negyedévben jelenik meg. Valamikor az év derekára ígéri az importőr az STS és XLR modellek feltöltött Northstar V8-assal hajtott V-kiviteleit, az év végével pedig várhatóan a vadonatúj CTS illetve a BLS széria egy-egy új karosszériaváltozata is bemutatkozik hazánkban.

Chevrolet

Minden, ami dízel: a saját fejlesztésű, 2,0 literes aggregát két teljesítményszinten gazdagítja két modell kínálatát. Január-februárban kapja meg a motor 150 lóerős kivitelét az Epica, manuális és automatikus váltóval társítva, míg a Lacettibe tavasszal épül be a 120 lóerőre korlátozott verzió.

Chrysler

A Jeep és Dodge márkákat is magában foglaló cégcsoport csaknem mindent egy lapra, azaz egy platformra tesz fel idén. Ez a Chrysler esetében a Sebringet jelenti, amelynek új generációs modellje márciusban érkezik Magyarországra, két hónappal megelőzve a kabrió kivitelt.

Citroën

Nyilván sokak ízlésével és pénztárcájával találkozik majd a C4 Picasso Magyarországon fizikailag már megtalálható, ám a kereskedésekben csak tavasztól átvehető ötüléses kivitele. A genfi szalonon kiállítandó C-Crosser (alias Mitsubishi Outlander II) a hivatalos információk szerint jó eséllyel ősszel érkezik hazánkba.

Dacia

Márciustól forgalmazzák itthon a kombiként aposztrofált, valójában minimálegyterű Logan-verziót, az MCV-t.

Dodge

Április végén, május elején üdvözölhetjük a Dodge Nitro kompakt utcai terepjárót, majd nem sokkal később jön a Chrysler Sebring ikertestvére, a Dodge Avenger. A felvonulást egy igazi vaddisznó zárja, a szeptember-októberre datált Caliber SRT4 2,4 literes motorjából 300 lóerőt csalogattak elő a mérnökök.

Fiat

Háromból két fontos új modell jut el idén a hazai Fiat-szalonokba: míg a Fiat 500-as forgalmazása sajnos átcsúszik 2008-ra, a Bravo (május) és a Linea (július) sokat lendíthet az olaszok eladási statisztikáin. Az előbbi júliusban 1,4 literes benzines turbóval (150 LE) erősít, októberben pedig az addig csak 1,3-as és 1,4-es alapblokkokkal kínált Lineával együtt kap egy 120 lóerős szívómotort. A Grande Punto és a Punto Classic februárban finom ráncfelvarráson esik át, a motorválaszték júniusban a 120, októberben a 150 lóerős erőforrással bővül. A Doblo is változik, ha nem is érdemben: februárban bevezetik a bohókás kárpitozású Malibu kivitelt.

Ford

Tavalyi szárnyalását fontos bázis- és rétegmodellekkel készül folytatni a kölni márka. A Focus népes családjának létszáma nem, összetétele azonban változik: tavasz közepétől-végétől kapható Magyarországon a Focus kupé-kabrió kivitele, míg a plasztikázott, merészebb kiállású C-Max kora nyártól önálló modellként folytatja pályafutását. A legnagyobb dobást ősz elejére ígéri az importőr a vadonatúj Mondeo személyében, de azt még nem tudni, mely karosszériaváltozatok futnak be az országba idén.

Honda

Lapunk megjelenésekor már kapható a vadonatúj CR-V terepjáró. Február elejére tervezik a ráncfelvarráson átesett FR-V hazai bevezetését, a hatüléses egyterű eddigi két benzinmotorjának (1,7 és 2,0) helyébe a Civic pazar 1,8-asa lép. S ha már a kompakt modell szóba került, az ötajtós kivitel február végével társat kap a háromajtós Type S és a szupersportos Type R személyében.

Hyundai

Eseményekben bővelkedő év vár a Hyundaira. Január végétől 2,2 literes dízelmotorral emelik a Grandeur ázsióját, a változó geometriájú turbóval feltöltött CRDi blokk 155 lóerőt és 343 Nm-t mozgósít. Március végén, április elején várható az átstilizált Coupé. A hazánkban eddig nem forgalmazott kétajtós feszesebb formái mögött változatlan műszaki tartalom rejlik, Magyarországra vélhetően az Elantrából már ismert 1,6 (105 LE) és 2,0 literes (143 LE) négyhengeresekkel érkezik a modell. Az igazán nagy dobást júliusra időzítette a márka a vadonatúj FD kompakt személyében. A modell a piacborító hétéves garanciával kínált Kia Cee’d ikertestvére, a Hyundai szavatossági elképzeléseiről egyelőre nincsenek hírek. Az év zárásaként decemberre a Hyundai Atos is megújul, a kisautó csinosabb arcot és új motorokat kap.

Jaguar

A pontos dátum még nem ismert, de 2007-ben bizonyosan kapható lesz Magyarországon a feltöltött motorral felszerelt XKR. Az alumíniumkarosszériás szupergép kupé és kabrió kivitelben egyaránt 420 lóerővel örvendezteti pilótáját, a teljesítményt hatfokozatú automata viszi át a hátsó kerekekre. Az S-type utódját, az XF-et csak 2008-ban dobja piacra a gyár, hiányát a jelenlegi modell frissítésével enyhítik, ez nálunk az év végétől lesz kapható.

Jeep

A már bevezetett, aszfaltorientált Compass modellt márciustól 2,0 literes dízelmotorral is kínálja az importőr, közeli rokona, a fokozott terepképességű Patriot május végén, június elején érkezik Magyarországra. Mindkettő a Chrysler Sebring padlólemezére épül, így igazi sárdagasztásra továbbra is a Wranglert ajánljuk. Ebből márciusban egyszerre mutatkozik be az új alapmodell, a négyajtós Unlimited verzió, valamint a mindkettőhöz választható dízelmotoros hajtáslánc.

Kia

Az év végén a Cee’dtől volt hangos a honi sajtó, idén januártól pedig már meg is vásárolható a Kia üdvöskéje. Az importőr júliusra ígéri a 2.0 CRDi-motoros verzió bevezetését, decemberben pedig megjelenik a háromajtós kivitel. Időközben a Sportage megérett a ráncfelvarrásra, a modernizált és immár Európában gyártott terepjáró augusztusban gurul be a magyar kereskedésekbe, egy hónappal később pedig jön a felfrissített Picanto.

Lancia

Valódi újdonságokkal nem szolgálhat az olasz márka, mégsem lesz izgalmaktól mentes az év, hiszen júliusban dübörög be az országba az Ypsilon törpe Momo Sport kivitele, a névből következően látványos és minőségi kiegészítőkkel, valamint a 105 lóerőre hizlalt 1.3 Multijet dízellel. A Musa csak a hazai piacon számít frissnek, ezért nem meglepő, hogy novemberben plasztikai beavatkozásnak vetik alá.

Land Rover

Lapzártánkkal egy időben zajlik a vadonatúj Freelander 2 hazai sajtóbemutatója. A 2,2-es dízel- és 3,2-es V6-os benzinmotorral felszerelt terepjáró hazai vételára 8 990 000 illetve 13 290 000 Ft.

Lexus

2007 az LS éve a Lexusnál. Januárban érkezik az LS 460, majd valamikor nyáron itthon is bemutatják a nyújtott tengelytávval is rendelhető hibrid csúcsszedánt, az LS 600h-t.

Maserati

Bár hivatalos bemutatója csak a tél végén lesz, már rendelhető a Quattroporte automatikus sebességváltóval felszerelt kivitele, a gyártási átfutás három-négy hónap. A Genfben leleplezendő új kupé első darabjai reálisan valamikor a nyár folyamán jutnak el Magyarországra, várhatóan ebben a modellben mutatkozik be a felfrissített 4,2 literes, V8-as erőforrás.

Mazda

Gazdag év előtt állnak a Zoom-Zoom birodalmának magyarországi helytartói. A Mazda3 családja februárban a brutális MPS kivitellel, márciusban pedig 143 lóerős dízelvariánssal gyarapodik. Remekül sikerült időzíteni az MX-5 Roadster Coupe premierjét, a lenyitható keménytetős sportkocsi még a tavasz kezdete előtt megérkezik a szalonokba. Augusztusban a Mazda6 MPS hajtásláncával felszerelt SUV, a CX-7 debütál, szeptemberre pedig megérkezik az idei genfi újdonság, a vadonatúj Mazda2. A kisautót kezdetben csupán 1,3 literes benzinmotorral kínálják majd, 75 és 84 lóerős kivitelben.

Mercedes–Benz

Az A-, B- és E-osztályok, valamint az SLK limitált modelljei mellett számos érdembeli újdonságra számíthatunk a Mercedes háza táján. Az új C-osztályból egészen biztosan bevezetik a limuzin kivitelt (március), az összkerékhajtású 4MATIC verziókat (szeptember), s kis szerencsével már decemberre ideérhet a kombi változat – ha nem, 2008 januárjában, a C 63 AMG-vel egyszerre jön a T-modell. A ráncfelvarrásra megérett G-osztály áprilisra esik át a beavatkozáson, júliustól forgalmazzák az ML 500 csúcsverziót, míg az S 350 4MATIC júniusban debütál.

Mini

Lapunk nyomdába adásakor még hétpecsétes titokként kezeli a gyár a dízelmotorral felszerelt Mini Cooper pontos műszaki specifikációit, annyi viszont már bizonyos, hogy májustól, jó esetben április végétől Magyarországon is megvásárolható a gázolajas sportoló.

Mitsubishi

Három újdonsággal kecsegtet a gyémántos márka. Februártól forgalmazzák Magyarországon a Pajero új generációját, amelyet egy hónappal később követ az Outlander második kiadása, jócskán megelőzve francia ikertestvéreit, a Peugeot 4007-est és a Citroën C-Crossert. Augusztus végére, szeptember elejére várható az új Lancer érkezése.

Nissan

Február végén bővíti 4×4-es kínálatát a Qashqai kompakt terepjáróval a Nissan. Az év során két további, egyelőre titokként kezelt újdonság is várható – egyikük kizárásos alapon az Almera utódjának szánt Tiida lehet.

Opel

A januártól rendelhető, felfrissített Astra mellett csupa-csupa izgalmas rétegmodellel erősít idén az Opel. Májusban érkezik teljes modellválasztékával az Antara SUV. Május-június tájától lesz kapható a Corsa OPC, amelyben a szentgotthárdi gyártású, 1,6 literes turbómotor immár 192 lóerőre hizlalt verziója szolgál, végezetül nyárra ígérik az Opel GT-t. Az új generációs Agilára idén nem számíthatunk.

Peugeot

Az év első háromnegyedét a 207-es széria határozza meg a Peugeot-nál. A kabriószezon kezdetén, március-április táján vezetik be Magyarországon a nyitható fémtetős CC variánst, szeptemberben pedig érkezik a 207 SW kombi. Októberre ígérik a 307-es utódját; a 308-as egyelőre csak ötajtós kivitelben lesz kapható. Hiába várnak viszont a 4007 után sóvárgók, a franciák idén biztosan nem forgalmazzák nálunk új hobbiterepjárójukat.

Porsche

Alapvető módosításokon esett át a Cayenne; a januári sajtóbemutatót követően februártól már hazánkban is forgalmazzák a frissített luxusterepjárót. Júliusban a 911 Turbo kabrió kivitele, szeptemberben pedig a GT2 is megjelenik a magyar piacon.

Renault

A márka egyetlen, bár nem elhanyagolható újdonsága lesz az új Laguna, amely Berline és Grandtour kivitelben egyaránt ősszel fut be Magyarországra. Sok országhoz hasonlóan hozzánk sem jut el idén a Twingo.

Saab

A Ferrarihoz hasonlóan hatvanadik születésnapját ünneplő márka jubileumi felszereltségi csomagokkal emlékezik meg az évfordulóról. A 9-3 és 9-5 széria minden kiviteli szintjéhez társítható Anniversary pakkok már rendelhetők, csakúgy, mint a Saab 9-5 Biopower, amelynek a január végén megnyíló első hazai etanoltöltő állomás ad aktualitást. Sebészkés alá fekszik a 9-3-as, az eredményt szeptembertől a hazai vásárlók is megtekinthetik.

Seat

A családi autónak szánt Altea XL februárban sportolóként is megcsillogtatja tehetségét, az 1,8 literes TFSI motor 160 lóerővel harcol az unalmas nyaralások ellen. Ha ezt kevésnek ítélnénk, csupán két további hónapot kell várni minden idők legizmosabb Seatjára, a 240 lóerős Leon Cuprára.

Skoda

A Roomster vagány fizimiskájához igazodó új generációs Fabiát júniustól forgalmazza a Skoda. Nem ez lesz azonban a márka legdögösebb újdonsága: májusban érkezik az Octavia és a Roomster terepjárós megjelenésű Scout kivitele.

Smart

Áprilistól kapható a smart fortwo kicsit hosszabb, kicsit tágasabb, kicsit erősebb, de szellemiségében változatlan, második generációs modellje.

Subaru

Sorsfordító újdonságként az év végén mutatkozik be a Legacy szériában a 2,0 literes dízel boxermotor, amelyet 2008-tól az új generációs Imprezába is beépít majd a gyár. Utóbbi 1,5 és 2,0 literes benzinmotorokkal, valamint STI kivitelben már idén szeptembertől szerepel a hazai árlistákon, a WRX kiesik a kínálatból!

Suzuki

Az SX4 körül forog az év Esztergomban, a hazai gyártású modellekbe épített 1,6 literes dízelmotorral február-március tájékától kínálja városi összkerekesét a gyár, míg valamikor ősszel fut be az autó lépcsőshátú kivitele.

Toyota

A Corolla és utódai határozzák meg a Toyota évét. Február legelején debütál a Corolla szedán, áprilistól pedig az immár Auris néven kínált ferdehátú kompakt is kapható lesz Magyarországon. Nyárra időzítik a Corolla Verso egyterű optikai frissítését, érdembeli műszaki változások nem várhatók.

Volkswagen

Mozgalmas év elé néz a márka forgalmazója, a Porsche Hungária, különösen a terepjárók, illetve annak látszó tárgyak frontján. Januárban a megújult Touareg, márciusban és áprilisban a Golf, illetve a Touran emelt hasmagasságú Cross változata jelentkezik, majd az év zárásaként decembertől lesz kapható a Golf-bázisú Tiguan. A Touran márciusban kapja meg az 1.4 TSI motor nagyobb teljesítményű, 170 lóerős variánsát, a brutális Passat R36 a maga 300 lóerejével májusban, a finoman átrajzolt Phaetonnal egy időben kerül a szalonokba. Hétköznapi autóból csupán egyet kínál a VW: augusztus tájára ígérik alsó-középkategóriás kombijukat, a Golf Variantot.

Volvo

Teljes modellválasztékával január végén mutatkozik be Magyarországon a C30-as, majd a tervek szerint szorosan a nyomában végre itthon is megjelenik a C70-es a márka kínálatában. Szintén vadonatúj modellel lépnek fel a svédek a középosztályban, a V70/XC 70 duó genfi premierje után október környékén érkezik meg hozzánk.