A kémfotók/videók alapján nem igazán lehetett eldönteni, hogy az Astra esetén valódi modellváltás lesz, vagy csak olyan mindenre kiterjedő frissítés, mint a Corsánál. Most azonban kiderült, hogy az utolsó csavarig teljesen új fejlesztésről van szó, a GM legújabb, D2XX elnevezésű moduláris technikája rejtőzik a fóliával és egyéb rátétekkel elmaszkolt lemezek alatt.

Először is kisebb lesz az újdonság, a hossz 4,9, a magasság 2,6, a tengelytávolság 2,3 centivel csökken, de ennél sokkal jelentősebb változás, hogy a tömegből is rengeteget faragnak le. Az alapváltozat 140 kg-mal lesz könnyebb a korábbinál, átlagosan 120 kg a megtakarítás, az automatikus váltóval szerelt legerősebb dízelnél 200 kg a fogyás!

Ezekben a számokban benne van a teljesen új motorkínálat, amely túlnyomó részt Szentgotthárdon gyártott 3- és 4 hengereseket jelent. Az alapmotor az 1,0 literes turbó 105 LE/170 Nm-rel, a következő lépcsőfok az új fejlesztésű 1,4-es turbó 145 LE/235 Nm teljesítménnyel, a kínálatot pedig a ma is elérhető 200 lóerős 1,6-os koronázza meg kezdetben – a piaci bevezetés után legalább egy évet kell várnunk az OPC-re, amelynek motorterében a szentgotthárdi 1,6-os benzines turbó dolgozik majd 300 lóerővel. A dízel-kínálat az 1,6 literes négyhengerest jelenti három teljesítménnyel, 95 lóerős lesz az alap, 140 lóerős a középső, az új biturbó pedig 170 lóerős. Hatfokozatú, kézi kapcsolású vagy hat-nyolc fokozatú automatikus váltók csatlakoznak a motorokhoz.

A külső méretek csökkenése ellenére az utastér hosszát 3,4 centivel növelték, ez lényegében a hátul ülők javára fordítódik. A műszerfalat még nagyon titkolják, de túlságosan nagy meglepetésekre itt nem számíthatunk, a digitális műszeregység, az OnStar kommunikációs rendszer más GM típusokból már ismerős. A halogén lámpák helyett LED-es mátrixfényszórókat lehet majd kérni, xenon nem lesz.

Költségcsökkentés miatt az Opel Astra K választékából törlik a GTC és a lépcsős hátú változatot, a forgalmazás 5 ajtós karosszériával kezdődik, kicsivel később jön majd a kombi, és ennyi. A moduláris technika ellenére nem lesz hibrid változata a rüsselsheimi kompaktnak, ellenben a GM által erre az alapra kifejlesztett, 320 km hatótávolságú akkumulátoros-elektromos autó Astraként is megjelenhet – végleges döntés még nem született ez ügyben.

Németországban változatlan áron kínálják majd az új generációt, egyébként minimális drágulásra lehet számítani a különféle vezetési segédek megjelenése miatt, amit a korábbinál gazdagabb felszereltségekkel próbálnak majd kompenzálni. Az új Opel Astra hivatalos leleplezésére a szeptember 17-én kezdődő Frankfurti Autószalonon kerítenek majd sort, de várhatóan ezt megelőzően közölnek majd pár képet az újdonságról.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!