A Honda számára az európai piac és az itteni preferenciarendszer az értékesítési torta egy kis szeletét adja. Ezért nem kell meglepődni azon, hogy a japánok első saját, 2,2 literes dízelmotorjukkal csak 2003-ban rukkoltak elő, a második, immár kis lökettérfogatú 1,6-osra pedig további 10 évet kellett várni. Az öröm azonban nem teljes, ugyanis a modern, minden szempontból remek kis dízelhez nem kínálnak automata váltót…

A vezetőülés alatt kapott helyet az üzemanyagtank, emiatt az nem süllyeszthető elég mélyre A vezetőülés alatt kapott helyet az üzemanyagtank, emiatt az nem süllyeszthető elég mélyre

Dicséretes a Honda 1.6 i-DTEC motorja

A 120 lóerős dízel talán legnagyobb előnye, hogy csendes járás mellett egyenletesen adja le erejét, éppúgy fekszik neki a ráérős cammogás, mint a tempós haladás. A változó szögállású Garrett turbófeltöltő jóvoltából alacsony fordulaton is használható nyomaték áll rendelkezésre, a maximális turbónyomás 1,5 bar. Az 1,6-os mezőnyben jelenleg a Honda blokkja a legkönnyebb, amit számos könnyített elem – például vékonyabb hengerfalak, dugattyúk, hajtókarok stb. – használatával értek el.

A 120 lóerő mellé 300 Nm tartozik, az átlagfogyasztás 3,6 l/100 km A 120 lóerő mellé 300 Nm tartozik, az átlagfogyasztás 3,6 l/100 km

A lökhárítók áramvonalasabbá váltak, a fogyasztás mérséklését start-stop automatika és aktív hűtőlamella-rendszer is segíti. Utóbbi a hűtőfolyadék és a külső hőmérséklet, valamint a kerekek forgási sebessége függvényében állítja a hűtőrácsok szögét, pontosan szabályozva a motornak szükséges menetszél mennyiséget.

A Honda mérnökei szolidan átdolgozták a futóművet, az új szilentblokkoknak köszönhetően a felfüggesztések oldalirányú merevsége 24%-kal javult. Nemcsak a feszes hangolás miatt viselkedik sportosan a Civic, az elektromos szervokormány közvetlenebb, az új hatfokozatú manuális váltó pedig maga az álom. A kar rövid úton, maximális pontossággal, simán siklik a kulisszában, a kapcsolás csuklóból, könnyedén megy – erre mondják, hogy tízből tíz pont!

Tágas raktér (477/1210 l) és príma átrendezhetőség jellemzi a típust Tágas raktér (477/1210 l) és príma átrendezhetőség jellemzi a típust

A típus hazai forgalmazása áprilisban indul, árinfók is ekkor látnak napvilágot. A Civic után az 1,6-os dízelmotort még idén megkapja a fronthajtású CR-V hobbiterepjáró is.

A konkurenseket figyelembe véve valahol 5,5-6 millió közé lőhető be az 1,6-os dízel Civic indulóára A konkurenseket figyelembe véve valahol 5,5-6 millió közé lőhető be az 1,6-os dízel Civic indulóára

HONDA Civic 1.6 i-DTEC
Összlökettérfogat: 1597 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 88 kW (120 LE) 4000/perc
Max. nyomaték: 300 Nm 2000/perc

Hossz./szél./mag.: 4300/1770/1470 mm
Tengelytáv: 2595 mm
Tömeg/teherbírás: 1310/na. kg
Csomagtér: 477/1210 l
0-100 km/h: 10,5
Max. sebesség: 203 km/h
Város/országút/átl.: 4,0/3,3/3,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 94 g/km
Vételár: áprilistól

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!