Képzeljék el, hogy valaki vesz egy vadonatúj BMW 135i-t, de nem elégszik meg vele. Egyszerűen még látványosabbá és erősebbé szeretné tenni az amúgy is minden szempontból csúcsra járatott autót. Bár ez a vevőkör Magyarországon kifejezetten szűk, tőlünk nyugatra ez egy mérhető csoport, amelynek igényeit érdemes kielégíteni, ellenkező esetben az ügyfelek tuningcégekhez fordulnak.

Többek között ezért hívta életre a BMW a Performance programot, mely nemcsak új autókhoz, hanem néhány korábbi modellhez is kínál bizonyos tételeket, sőt teljesítménynövelést is.

Plusz lóerők és fülbemászó hangok

A Performance kiegészítők az 1-es (a kifutó széria), a 3-as, az X5-ös és az X6-os modellekhez választhatók, ám mindegyik típusnál más és más dolgokat rendelhetünk. Az 1-es és a 3-as esetében az egyik legizgalmasabb a 380 145 Ft-os dízelmotor-tuningoló program (BMW Diesel Power Kit), mellyel a 120d és a 320d eredetileg 177 lóerős teljesítményét 197-re emelik. Természetesen nem csak a turbónyomást növelik, új töltőlevegő-hűtő is kerül a 2,0 literes négyhengeresekbe, illetve az automata modelleknél a nyomatékváltót is módosítják. Persze a gyakorlatban a teljesítményt kevésbé, inkább a 350-ről 390 Nm-re emelkedett nyomatékot lehet érezni. De aki nem szereti a dízelek brummogását, az olyan sportkipufogót is választhat (151 736 Ft), amivel egészen megváltozik a négyhengeres dízel hangja, az általunk próbált 120d kipufogója nagyon szépen szólt.

A teljesítményfokozás a 3-as esetében az xDrive-os modellekhez is elérhető A teljesítményfokozás a 3-as esetében az xDrive-os modellekhez is elérhető

A hathengereseknél még markánsabb a különbség a sportkipufogóval. Az ausztriai Wachauringen próbára tett 335i Coupé turbós benzinese bizony olyan muzsikát szolgáltat, hogy azt a V8-as M3-as is megirigyelhetné. Sőt, a 335i és az 135i 3,0 literes, 306 lóerős benzinmotorjának teljesítményét 326-ra növeli a BMW az átírt szoftver segítségével, de igazán ütőssé az teheti ezeket a modelleket, hogy olyan sportfutóművet (286 515 Ft) is kérhetünk, ami 48%-kal (!) keményebb, mint az alap. Ha ehhez hozzávesszük a karbon toronymerevítőt, a nagyobb teljesítményű, hatdugattyús fékeket és a váltóút-rövidítést, akkor minden túlzás nélkül mondhatjuk, hogy versenypályán sem vallanak szégyent a 35i modellek. Főleg, hogy még az utastér is igazodhat mindehhez. A volánkarima felső részében elhelyezett kijelző mutathatja az aktuális sebességfokozatot és fordulatszámot (sárga és piros LED-ekkel), sőt többek között versenyautókét megszégyenítő kagylóüléseket (983 308 Ft), beépített köridő- és gyorsulásmérőt is kérhetünk az 1-es és 3-as modellekhez.

Látványosabb és dögösebb, mint az eredeti

Természetesen olyan is van, aki mindössze kívülről szeretné agresszívabbá tenni autója megjelenését, ezért a BMW számos lehetőséget kínál erre a célra. Az 1-eshez és a 3-ashoz választható aerodinamikai kithez speciális felnik, karbon hátsó légterelő és tükrök, illetve módosított diffúzor és első spoiler tartoznak, de hogy a vevő biztos lehessen benne, hogy autója egyedi, még „gyorsítócsíkokkal” is megvadíthatja az összképet. Ezek az elemek nemcsak együtt, hanem egyenként is elérhetők.

Tökéletes versenyhangulat: a sebességfokozatot és a fordulatszámot is mutatja a volán Tökéletes versenyhangulat: a sebességfokozatot és a fordulatszámot is mutatja a volán

Az X5-ös és az X6-os esetében a külső optikai tuningé a főszerep, teljesítménynövelés csupán az X6 35i és 50i (326 illetve 448 lóerő) modellekhez kérhető. A nagy SUV-hez és a terepjáró-kupéhoz roppant figyelemfelkeltő spoilerezést és fekete veséket is kérhetünk, de 1 649 999 Ft-ért döbbenetesen nagy, 21 colos felnik is választhatók, elöl 285 mm, hátul 325 mm széles abroncsokkal. A volán remek fogású, alcantara-bevonatú. A sportkipufogó rájátszik a nagy BMW-k szerepére, a 35i és 50i változatok amúgy is mély hangját még inkább kiemeli az egység.

Az X6-os önmagában is feltűnő jelenség, de a „gyorsítócsíkokkal” lehetetlen nem észrevenni Az X6-os önmagában is feltűnő jelenség, de a „gyorsítócsíkokkal” lehetetlen nem észrevenni