A félidőben esedékes modellfrissítésnél sportosabbra vették a B-osztály megjelenését, nem véletlen, hogy ez egyszerre történik a BMW hasonló autójának piacra dobásával. 2007-es bemutatkozása óta több mint egymillió kompakt egyterűt értékesített a Mercedes, és szeretné elejét venni a vásárlók elhódításának.

Remek minőségérzet, sok hely Remek minőségérzet, sok hely

Új a lökhárító formája, de legkönnyebben arról lehet felismerni az újdonságot, hogy a korábban a lökhárítóban elhelyezett LED-es menetfény immár a fényszórón belül ível. Akinek ez sem elég, az már AMG sportcsomaggal is megrendelheti prémiumegyterűjét. Az utastérben javították a minőségérzetet azzal, hogy az ügyfelek által leggyakrabban kritizált részletet megszüntették. Korábban nemcsak az alapáron adott, de a feláras kijelző körül is vastag műanyag keret volt látható, márpedig akik megfizették a navigáció felárát, úgy gondolták, joggal várhatják el a rendelkezésre álló teret kitöltő monitort. Ők most 20,3 cm-es képátlójú kijelzőben gyönyörködhetnek. A magyarországi ügyfelek ezenkívül annak is örülhetnek, hogy immár ők is élvezhetik a Mercedes által kínált különféle internetes szolgáltatásokat, hiszen a felfrissített B-osztály alapfelszerelésként kap egy internetkapcsolatot lehetővé tevő SIM-kártyát, így a connect.me összes szolgáltatását kiaknázhatják a tulajdonosok. Ez a CLA-hoz és az S Coupéhoz lesz elérhető a B-osztállyal egy időben (november 29-én rajtol a forgalmazás), de pár hónapon belül az összes Mercedesnél alapfelszerelés lesz. Szintén az összes autóban benne lesz a Collision Prevention Assist Plus elnevezésű biztonsági segédcsomag, amely automatikus fékezéssel képes csökkenteni a jármű sebességét baleset bekövetkezte előtt.

A feláras képernyő körül keskenyebb a zavaró műanyag keret A feláras képernyő körül keskenyebb a zavaró műanyag keret

Gázüzemű motor és elektromos hajtás is van

Műszakilag nincs érdemi változás, így a menetpróbán is inkább a már pár hónapja elérhető összkerékhajtású változatokat helyezték előtérbe. Noha a 2,0 literes, benzines turbómotornak sem rossz az ajánlólevele, vezetés közben valahogy nem áll össze a kép. A 184 lóerős B 220-as egy szoftveresen visszafogott teljesítményű modell, 5000-es fordulat felett már csak a hangja nő, az ereje nem. A 7 fokozatú duplakuplungos váltónak olyan áttételezést választottak, hogy a 2-es már 65-nél véget ér. Padlógázra abba a tartományba kapcsol vissza a váltó, ahol a motor üvölt, de az autó nem megy, majd hármasba kapcsolva meglódul.

Bőven van hely két embernek, nagyon tágra nyílnak az ajtók Bőven van hely két embernek, nagyon tágra nyílnak az ajtók

A kanyarokban meg bizony nagyon is érezni, hogy itt most egy üresen 1,5 tonnás, két személlyel és csomagjaikkal már kb. 1,7 tonnás testet terelgetünk. Nem egyszerűen beveszi a kanyart, hanem nekifekszik, megbirkózik vele, és végül legyűri azt a B-osztály. Nincs ez másként a B 220 CDI esetében sem, de annál jobban választották meg az áttételeket, és ebből következően nem bőgeti feleslegesen a motort, hamarabb indul meg gyorsításkor. Megoldást jelenthet a váltó kézi vezérlése a kormány mögötti billentyűkkel, de egyébként olyan jól dolgozik a szerkezet, hogy erről könnyen megfeledkezik a sofőr.

Az új hátsó lámpán kívül az internetes connect.me szolgáltatásoknak is örülhet a tulaj Az új hátsó lámpán kívül az internetes connect.me szolgáltatásoknak is örülhet a tulaj

A motorválaszték továbbra is négy erőforrás evolúcióit takarja, a benzinesek 1,6 (122-156 LE) és 2,0 (184-211 LE), a dízelek 1,5 (90-109 LE) és 2,1 (136-177 LE) literesek, a földgázos változatban 2,0 literes (156 LE) turbómotor dolgozik, és van még a 180 lóerős Electric Drive. A bővebb alapfelszerelés ellenére alig emelkedtek az árak, a legolcsóbb B-osztályért 7 221 130 Ft-ot kell fizetni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!