Fotó: Lővei Gergely

A legfiatalabb prémiummárka a DS az európai piacon, és máris megkezdte az elektromos átállást a DS3 Crossback E-Tense és DS7 Crossback E-Tense piacra dobásával. 2025-re már a teljes kínálat csak E-Tense jelzésű autókból áll majd, az új DS9-es luxuslimuzin például csak ilyen hajtásokkal debütál. Nem álltak le a belső égésű motorok és így a dízelek fejlesztésével sem, ezen a téren hamarosan lesznek újdonságok, hamarosan kezdik például az öntöltő hibridekhez készülő eDCT nevű duplakuplungos váltók sorozatgyártását és pár hónap múlva már autókba is beépítik azokat, lágy-hibrid rendszerek pedig 2021-ben jönnek.

A PSA Csoport többi márkájához hasonlóan (amelyek közül egyedi stílusával és az először itt megjelenő újdonságokkal tűnik ki) a DS az igényeknek megfelelő számban képes gyártani az elektrifizált hajtást, hiszen az egyszerű motorváltozatként kezelik a gyártásban, és kívülről is csak pár jelvény utal a részben vagy teljes egészében elektromos működésre. Nem kell tehát kék vagy zöld részletekkel megbarátkoznia az ügyfélnek, hanem ugyanazt a krómot vagy épp fekete díszeket kapja, mint mindenki más.

A DS3 Crossback E-Tense akkumulátoros-elektromos szabadidő-autó, a villanymotor 136 lóerős, az 50 kWh kapacitású akkumulátor 320 km-es WLTP-hatótávolságot ígér, de autópálya-tempónál is több mint 200 km realizálható. Csak Prestige-szinttől felfelé lehet választani az elektromos hajtást, a kedvezményes ár az állami támogatást is figyelembe véve 10,99 millió Ft, van még Performance Line megjelenéssel 11,19 millió Ft-ért vagy Ultra Prestige kivitel 12,44 millió Ft-ért. Természetesen a zöld rendszám minden előnyét megkapja a tulajdonos.

A DS7 Crossback E-Tense hálózatról tölthető hibrid hajtást kap, abból is az EMP2-es padlólemezen elérhető drágább, összkerékhajtású rendszert. A két villanymotorral több energiát tud visszatermelni az autó, így az elektromos WLTP-hatótávolsága 58 km. A rendszerteljesítmény 300 lóerő és 520 Nm, ebből az 1,6-os turbómotor 200 lóerőt és 300 Nm-t tud, az első villanymotor 110 LE/320 Nm teljesítményű, a hátsó 110 LE/186 Nm-es. Ehhez az autóhoz ajándékba adják a gyári tartozékok között szereplő fali töltődobozt, a pontos típus függ az ügyfél garázsának infrastruktúrájától is (egy- vagy három fázis, stb.).