Nem panaszkodhat a Honda a CR-V-re, amely világszerte az eladási listák élén áll, nemcsak a kompakt szabadidő-autók között, hanem abszolút értelemben is. Ránézésre nincs nagy változás az új generációnál, pedig teljesen új a megjelenés: kisebb a fekete műanyag védőbetétek mérete, több a csillogó króm, de legkönnyebben az immár a csomagtérfedélre is benyúló hátsó lámpáról lehet felismerni az újdonságot. A méretek nagyjából változatlanok, de a tengelytáv 3 centis nyújtásával kicsit több helyet adtak az utasoknak, a hasmagasságot pedig 35 mm-rel növelték meg – utóbbiban az is benne van, hogy a korábbinál nagyobb átmérőjű kerekeket alkalmaznak.

Szándékosan lett ilyen a fautánzat, állítólag ezt kérték az ügyfelek. Sok mindenről tájékoztat a digitális műszeregység, rendelhető vetített kijelző is

A beszálláson úgy javítottak, hogy az ajtók immár körbefogják a küszöböt, azaz nem koszoljuk össze a lábunk szárát. A műszerfalnál szembetűnő változás a nagyobb méretű díszbetét megjelenése, amely akár famintázatú is lehet. Ez is része a javított minőségérzetnek, amit a vásárlók kértek. Eltűnt a műszerfal tetejéről a kisméretű multifunkciós kijelző, amelynek helyére levegőrostélyok költöztek, cserében a műszeregység lett teljesen digitális, és rendelhető még színes vetített kijelző is. Itt megjeleníthető például az összkerékhajtásnál a nyomatékeloszlás – állandóan küld hátra egy kevés nyomatékot a rendszer, hogy szükség esetén azonnali legyen a reakció, tehát a tapadás elvesztésekor hamarabb kezdjenek hajtani a hátsó kerekek.

Körbefogja az ajtó a küszöböt, így be- és kiszálláskor nem koszolódik a láb

Korábban a kormánytól balra rejtőzött a gazdaságos üzemmódot aktiváló kapcsoló, most jól látható helyre, a váltókartól jobbra helyezték el a megnövelt méretű gombot. A legnagyobb változást nem itt, hanem a csomagtérpadlónál kell keresni, az immár választható hátsó pótülések miatt (Lifestyle felszereltségnél 550 000 Ft felár) igyekeztek a lehető legnagyobb lábteret kialakítani, a hátsó felfüggesztés és a benzintank is laposabb lett. Ennek áldásos hatása, hogy a csomagtér nagyobb az ötüléses változatban, hiszen a raktérpadló alatti rekesz öblösebb. A korábbinál 16 centivel szélesebb nyílás és láblendítésre felnyíló ajtó könnyíti meg az ötüléses változatban 561 literes csomagtér megpakolását. A harmadik üléssort egyébként kifejezetten gyermekek szállítására találták ki, felnőtteknek csak rövid távra ajánlott itt az utazás.

Alapvetően gyermekeknek szánják a harmadik sort, ami hazánkban a Lifestyle felszereltségnél választható

Az új modell tervezésekor még számoltak a dízellel, megnövelték a tanksapka méretét, ahol az üzemanyag-betöltő nyílás mellett jut hely az AdBlue-betöltőnek is, azonban erre mégsem lesz szükség. Kiszámolták a japánok, hogy csak az európai piac miatt nem éri meg az Euro 6d-Temp előíráshoz igazítani a dízelt, mert egész egyszerűen azt annyiba kerül előállítani, mint a hibridet – utóbbit sokkal nagyobb darabszámokban tudják gyártani, hiszen azt világszerte forgalmazzák majd. A spórolni vágyóknak egyébként azért is lesz vonzóbb alternatíva a hibrid, mert jövőre elkészítik a hálózatról tölthető változatot, a Genfi Autószalonon pedig tanulmány formájában megmutatják majd a 2020-ban érkező akkumulátoros-elektromos kivitelt is. A hibrid/elektromos változatok csak ötüléses utastérrel lesznek elérhetők, az akkumulátort ugyanis a csomagtérpadló alá rejtik.

Még az ötülésesben is érezhető a harmadik sor áldásos hatása, a laposabb szerkezeti elemek (lábtér) miatt bővült a padló alatti fiók

A menetpróbán az első körben elérhető, 1,5 literes turbós kiviteleket lehetett vezetni. Kézi kapcsolású váltónál 173 lóerő (220 Nm) a teljesítmény, a fokozatmentes automatikus váltónál 193 lóerő (243 Nm), a 20 lóerős többlettel is próbálják kompenzálni a sofőrök által érzett „késlekedést”; a mai sokfokozatú automatáknál is lehet már hasonlót tapasztalni. Az erőforrás lecsendesítése is sokat javít a vezetési érzeten (aktív, mikrofonos-hangszórós zajkioltás is van), hiszen nem a magas fordulaton bőgő erőforrást hallgatja az ember, amíg a gyorsulásra vár. Komfortos hangolású a felfüggesztés, mindemellett a kanyarokat is jól veszi az autó, nincs túlzott oldaldőlés, illik a karakteréhez a CVT-váltó, ami szintén a kényelmes utazást szolgálja.

Felismerhető maradt a CR-V, de több króm és nagyobb átmérőjű, esztergált felületű felnik fokozzák a csillogást

Magyarországon 7 799 000 Ft-os alapáron indul az új Honda CR-V forgalmazása, a két legolcsóbb változat elsőkerékhajtású, egyébként széria az összkerékhajtás (Elegance szinten 700 000 Ft felár), a fokozatmentes automatikus váltóért 740 000 forintot kell fizetni. A legolcsóbb hétszemélyes változat (Lifestyle AWD) 10 990 000 Ft-ba kerül.