Noha a 2000-es Párizsi Autókiállításon debütált C5 a régi formájában is meglehetősen egyéni látványt nyújtott, az uniformizálás jegyében végrehajtott szépészeti műtét eredményeképpen még karakteresebb külsőt kapott. A C4 orránál már lelőtt poén, azaz a krómozott márkajelvény alsó szárainak a fényszórókig történő meghosszabbítása, valamint a felhúzott szemre hasonlító első lámpabura a C5-nek sem áll rosszul. Optikailag legalább ilyen erőteljesen új hatást keltenek az immár oldalról is látható hátsó lámpatestek. A farrész ezáltal még inkább átalakult, mi több, a négyajtósnak a profilja is jelentősen más lett.

Finomítás

Természetesen a C5 modellfrissítése nem csak felületi kezelésből állt. A fejlesztők többek között finomítottak az elektrohidraulikus felfüggesztés programján. Fizikailag sem maradt érintetlen a futómű, hiszen a zaj csökkentése és a kavicsfelverődés elleni védelem érdekében a megfelelő pontokon gumibetétekkel egészítették ki. Ezen felül új még a kétfunkciós xenon kanyarfényszóró és nem utolsósorban a sáv véletlen elhagyására hanggal és ülésrezegtetéssel reagáló berendezés, a légzsákarzenál pedig egy kormányoszlopba integrált térdlégzsákkal hatról hétre gyarapodott.

Kevesebb, de több

Míg a légzsákok száma nőtt, a motorválaszték eggyel csökkent. Négyhengeres benzinesből az 1.8i 16V (117 LE) és a 2.0i 16V (143 LE) választható, s van V6-os, 3 literes, 24 szelepes, folyamatosan változó vezérlésű egység (210 LE) is, amelyhez mostantól új, hatfokozatú automatikus sebességváltó jár. PSA-gyártmányról lévén szó a dízel erőforrások jóféle HDi-k. A 90 lóerős 2.0 HDi a 110 lóerős 1.6-osnak adta át a helyét, a leget a 138 lóerős, hatfokozatú kézi váltóval felszerelt 2.0 HDi 16V testesíti meg. -bod-