Sokat dolgozott a Renault a hangszigetelésen, a nóvum 130 km/órás tempónál 2 decibellel csendesebb elődjénél

Az eladási adatok alapján a Captur első nemzedékére nyugodtan mondhatjuk, hogy sikermodell: másfél millió példány kelt el belőle hat év alatt, de ami ennél is beszédesebb, hogy összeurópai szinten modellciklusa második felében is folyamatosan nőtt az értékesítési darabszáma. Utóbbi tény már csak azért is érdekes, mert 2013-ban a Nissan Juke képében mindössze egy vetélytársa volt, ma pedig több mint 20 típus közül választhatunk a kiskategóriás SUV-k mezőnyéből.

Enyhén emelkedett a vezetési pozíció, a személyre szabási lehetőségek tárháza pedig igen széles

A Renault ennek megfelelően komolyan vette a feladatot és új alapokra építette fel a második nemzedéket, amely hazánkban februártól lesz elérhető. Először is, a bájos, néhol bumfordi formaterv már a múlté, az új Captur sarkosabb és felnőttesebb autó, a hangsúlyos kerékjárati ívekkel domborodó hátsó traktus nem feltétlenül erre a kategóriára jellemző. A teljes hossz 11 centivel nőtt, vagyis az újdonság már alulról súrolja a 4,3 métert. A mai trendeknek megfelelően a személyre szabhatóság is fontos szempont volt, ennek jegyében a tető, a oldalsó díszbetétek és a tükörházak színe is szabadon állítható össze, ami azt jelenti, hogy 90 különböző külső variáció létezik.

Egészen jó az ülések oldaltartása, az ülőlapok viszont lehetnének hosszabbak is

Az ismerkedést azzal kezdtük, hogy a 11 centis plusz és a 33 mm-rel nagyobb tengelytávolság érezhető-e az utastérben. A jelentős hossznövekedés ellenére csak minimálisan tágasabb hátul a Captur, nem is a lábtér, hanem inkább a szélesség tekintetében markáns a változás. Az biztos, hogy négy felnőttnek kifejezetten kényelmes az újdonság, hőségben pedig jól jön majd, hogy hátra is kerültek szellőzőrostélyok. Ellenben az előd nagy gegjének számító levehető üléshuzattól elbúcsúztak, és úgy általánosságban is száműzték a bohókás részleteket. Ugyanakkor az is tény, hogy a belső óriási előrelépésen ment keresztül. Nem csak arról van szó, hogy a kijelzők tűélesek és több a puha anyag, de az egész autó igényesebbnek tűnik – a függőleges, tablet formátum persze erősen megosztó. A kesztyűtartó továbbra is hatalmas, de emellett még 27 liternyi tárolóhelyet alakítottak ki, a csomagtér pedig 536 literével messze túlmutat a szegmens átlagán.

Még 2020 első félévében megérkezik az E-Tech utónevű, plug-in hibrid verzió. Az 1,6 literes szívó benzinmotor és a villanymotor összteljesítménye 160 lóerő, a 9,8 kWh-s akkupakk 65 kilométeres villamos hatótávolságot, illetve 135 km/órás elektromos végsebességet engedélyez

Ami a vezetési tapasztalatokat illeti, a Captur egy újabb olyan francia autó, amelynél szó sincs már lágy rugózásról. A menetpróbán a legnagyobb, 18 colos felnikkel ellátott példányokat próbáltunk ki, és bizony egyértelmű volt, hogy a Captur inkább jó minőségű úton van elemében. Ezek után az sem meglepő, hogy a tervezők arra a kérdésre, hogy lesz-e 4×4-es változat, határozott nemmel válaszoltak. Bár a kínálatban háromhengeres motor is szerepel, az 1,33 literes, 130 lóerős, négyhengeres benzines ígérkezik a legnépszerűbbnek. Elsősorban csendességével hívta fel magára a figyelmet, és az sem mellékes, hogy alacsony fordulaton is terhelhető. A gázreakció ugyan lehetne jobb, a rugalmassággal nincs probléma, a következő változat, a 155 lóerős, EDC-váltós kivitel pedig már kifejezetten dinamikus volt. Bár a duplakuplungos erőátvitel tényleg gyorsan kapcsolgat a fokozatok között, kissé lassan reagál a parancsokra, és a menetirányváltások is lassúak. Ettől függetlenül a vezetési segédekre nem lehet panasz, az autót állóra fékezni képes adaptív tempomat és a sávtartó is finoman működik, a biztonsági szintet ezeken felül hátsó keresztirányú forgalomfigyelés és 360 fokos kamerarendszer is növeli.