Sikerült megbeszélni a SEAT embereivel, hogy legközelebb már olyan tesztutat szerveznek összkerékhajtású autójuknak, ahol annak tényleges tulajdonságait is ki lehet majd próbálni.
Csak kézi váltóval társítják az összkerékhajtást Nekünk – megfelelő terep híján – így csak kanyargós hegyi utak jutottak. Nem mintha panaszkodni szeretnék, de az érzésre 35-40 fokos aszfalthőmérséklet mellett száraz időben minden autó nagyon jól fekszik az aszfalton. Az elektronikusan vezérelt Haldex kuplungos összkerékhajtásból így csak a 90 kg-os többlettömeget tudtam érzékelni.
A hátsó tengely miatt nem fér el hét ülés
A 2,0 literes, 140 lóerős dízelmotorból hamarabb fogy el a szusz, mint fronthajtásnál, többet kell dolgozni a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval. A szabványos fogyasztás a nagyobb tömeg és a nagyobb belső súrlódás (a differenciálmű a hátsó tengelyen helyezkedik el, a kardántengely folyamatosan forog) ellenére nem nő, ami azért legalábbis furcsa.
Gyermekülés a középső, szélső helyeken – ülésmagasító helyett megteszi
Az Alhambra4-es nem terepjáró, ahhoz nincs elég hasmagassága. Családi autónak nem olyan jó, mint elsőkerekes fivére, mivel csak öt vagy hat üléssel létezik – a nagyobb helyigényű hátsó tengely miatt nincs hozzá hétszemélyes utastér. Azonban a településeken belül található földutakkal jó eséllyel képes megbirkózni, és akár hóban is nagyobb biztonságot kínál, mint az elsőkerék-hajtású Alhambra, aminél azonos motor és váltó esetén (2.0 TDI, 140 LE, kézi váltóval) az importőr tájékoztatása szerint nagyjából félmillió forinttal lesz drágább.
Spórtestvér
Keveset fogyaszt, de nem megy a 115 lóerős dízel Kis teljesítményű, 115 lóerős dízelmotorral és fronthajtással is kipróbálhattuk az Alhambrát. A nagy testet gond nélkül mozgatja az erőforrás, amelynek nyomatékát 280 Nm-re korlátozták elektronikusan. Ebből következően sokat kell kapcsolgatni a hatfokozatú váltóval, vagy beletörődünk abba, hogy sokáig tart a gyorsulás. Valamit valamiért: a csendes és gyengének érezhető erőforrással 7,1 l/100-km volt az átlag a próbaút során, ami lényegesen elmarad a 140 lóerős változat 8,0 l/100 km-es értékétől.