Félkész kormányok és rengeteg alapanyag a TechArt műhelyében. Fotó: TechArt

Az első és legfontosabb lépés az alapanyag kiválasztása, itt bevonja a TechArt a megrendelőt is, hiszen ő tudja, milyen környezetbe képzeli el magát a Porschéja fedélzetén. De sokszor fogni kell a kezüket, mert ízlés nem terem minden fán. Ezt a feladatot segíti, hogy a bőrmintákat összevetik a kárpitokkal, így a színharmóniát, az anyagtípusok együttélését tudják bemutatni. A kárpitanyagok is sokfélék, a legfinomabb bőrtől az Alcantarán át a különleges textilekig. A kormányok, vagy a váltógombok érintőfelületei is többfélék lehetnek, bőr, fa, karbon, vagy akár alumínium. És persze az egész összeállításnak passzolnia kell az alkalmazott dekorelemekhez is, ami szintén lehet fa, karbon, alumínium, szálcsiszolt fém, vagy éppen lakkozott felület. Így közel annyit morfondíroznak egy-egy variáló vevővel, mint amennyi idő alatt elkészül az egyedi sportkormány.

Anyagminták alapján választ a vásárló, a végeredmény olyan egyedi, mint az autó

De nem csak a bevonatanyagok milyensége a kérdés. A TechArt azon kevés céghez tartozik, amelynek szállít a Porsche félkész alkatrészeket is, így a beérkezett kormányvázakat szigorú minőség-ellenőrzésnek vetik alá: általában nincs gond, már a Porsche is elég szigorú a beszállítókkal szemben. Amikor minden adott a munkához, elkészítik a kormány ergonómiai alapját. Ehhez kétrészes öntőformába illesztik a fémvázat, így „sütik” fel a jellegzetes TechArt alakú kormányt. Mikor elkészül a karima, a kormány kialakításától függően mehet a varrodába, vagy még előtte felszerelik a nem kárpitozott ívelemeket: ez lehet fa vagy karbon, a megrendelő kívánsága szerint. A bőrből készítendő karimaszakaszokra elkészítik a szabásmintát, majd azt rajzolják fel a kiválasztott bőrökre. Azonban az igazi bőr nem olyan, mint amit a mai autók kormányán megszoktunk, nem átlagos, bőrdarálékos műbőr. Ez utóbbival könnyebb dolgozni, mert egyenletes az anyagvastagsága, minden négyzetcentiméterén ugyanolyan a nyúlása. A valódi bőrnél ez változó, így nem mindegy, miként viszik fel a szabásmintát. Amikor kivágták a bőrdarabokat, újabb kényes rész következik: a kárpitozott felület összeillesztése a burkolt ívszakaszokkal. Nem sokkal egyszerűbb a feladat, ha teljesen bőrből készül a kormánykarima, mivel általában 3 szakaszból varrják az ívcikkeket, ott ezeket kell összeilleszteni. Felvarrás közben folyamatosan ügyelnek rá, hogy a bőr ne gyűrődjön, a felület feszes legyen. Amikor kész a karima, összeszerelik a kormányt, megkapja a küllőborításokat, az integrált vezérlőegységeket, és mehet be az autóba. Beszerelés után illesztik rá a középrészt a légzsákkal.