Nem forradalmian új, de azért a megszokott modernizált Porsche 911-esektől némileg eltérő autót épített most a svájci Sportec tuningcég, amely a szerinte észszerű módosításokkal és klasszikus tuningfogásokkal építi meg az autót. Például a boxermotort nem hegyezi ki, hanem egy széles fordulatszám-tartományban jól használható átalakítást készítenek, amelynél a 3,4 literes szívómotor 270 lóerős (5960/perc), nyomatéka 340 Nm (4860/perc) – ez is bőven elég a 990 kg tömegű autó tempós mozgatásához. Utóbbiban egyébként már 40 liter benzin is benne van.

Utóbbiban még az új, szereléssel állítható felfüggesztés is segíti a sofőrt, a hangoláshoz pedig a többszörös LeMans-győztes Marcel Fässler is tippeket ad szükség esetén az ügyfélnek. A tömeg következetes csökkentésében nem csak a felesleges dolgokról való lemondás segít, de az is, hogy a műanyag alkatrészek helyett alumínium elemeket építenek be – több mint 100 új alkatrészt építenek be, ezek között vannak 3D-nyomatással készített darabok is. A Sportec egyébként tovább dolgozik a Sub 1000 modelljén, prototípus-szinten már létezik az új szívósor, amely várhatóan 300 lóerőre növeli a teljesítményt; ennek még nincs meg a homologizációja. Az egyedi kialakítás (a Porsche 911 karosszériájának kijavításával indul a munka, a színt és a kárpitanyagokat az ügyfél választja ki) miatt a Sportec Sub 1000 vételára minden esetben egyedileg kerül megállapításra.