A sok módosítás ellenére szinte gyárias a belső tér. Fotó: Dombóvári Mihály

A harmadik generációs VW Golfok ára manapság padlón van, és a megbecsültségük is alacsony. Még el kell telnie pár évnek, hogy forduljon a helyzet, és az autós világ ne az öreg tucatautót lássa benne. Ez kihat a Golf alváltozataira is, így a piac egyik legolcsóbban elérhető nyitott autója a Golf kabrió a harmadik szériából. A típus hazai használtforgalmát a németországi piac lélegeztetőgépe tartja életben, ami a legtöbb esetben nem hátrány. Az ottani kabriók egyik jellemzője, hogy sokat második vagy harmadik autóként tartották, így általában megkímélt, jó állapotú darabokat találni.

A kormány és a váltógomb valamint a váltószoknya is fekete bőr, piros varrással. Aprópénztartó piros béléssel, a hátsó pohártartó az óceánon túlról érkezett

Esetünkben is így történt, több mint tíz éve került a tulajdonosához az akkor még csak 130 000 km-t futott, 1997-es gyártású piros kabrió. Motorja az agyonüthetetlen 1,6-os benzines, különlegessége, hogy légkondicionálós. A lényegében gyári állapotú autón azonban idővel előjöttek a jellegzetes gondok, amelyek közül a legsúlyosabb a rozsdásodás volt. Főhősünk így a Cseke Teamhez vitte el az autóját, ahol a másik Golfja is épült, illetve oda járt karbantartatni – a kabrió itt is a második, alkalmanként elővett nyári szerepkörben élte az életét.

A szélfogó igazán hasznos kellék egy kabriónál

Az autót szétszedték, megszabadították az összes rozsdától, majd újrafényezték. Az összerakásra a tulajdonos több ötlettel és addig beszerzett alkatrésszel érkezett. Az elképzelés szerint meg kellett kapnia az autónak például a GTI modellekre jellemző piros lökhárítócsíkokat. Az autón a jelvények is feketék lettek, a fényszórót kivéve pedig az összes lámpa füstüveg burát kapott. Az autóba beszereltek 40/40-es ültetést adó sportrugókat, és a féknyergeket is pirosra fényezték. A tulajdonos 6,5×16 colos japán felniket választott az autóra sötétszürke színben, 205/45 R16-os gumimérettel. Nagyon sok alkatrészt vadásztak a kocsihoz az ebayről, és több, csak Amerikában értékesített tartozékot is megkapott a Golf. Ilyen például a hátsó kinyitható pohártartó, ami igazi ritkaság.

A motortérben a megbízható 1,6-os vasblokkos ketyeg. Szentségtörés: japán felnik német autón, 6,5×16 col méretben

A kormány, a váltógomb és a váltószoknya fekete bőrborítású, piros varrással. Apró geg, hogy a műszerfalból kihúzható aprópénztartó fiók belseje is pirosra flokkolt. Új szőnyegezést is kapott a kocsi, természetesen piros szegéllyel. A sok apróság között az igazi használati értékkel is bíró beszerzés a szélfogó volt, amely szétnyitott állapotban huzatmentes autózást enged meg, akár sztrádatempónál is.

Szürke lámpák és diszkrét kipufogóvég, a piros-fekete dizájn mindig ütős