Amikor kijelölték a sportos irányt az immár a Hyundai konszernhez tartozó márkánál, az önhordó, független felfüggesztésű második generációnak olyan futóműhangolást készítettek, amivel lehetett dinamikusan közlekedni, de a csatornafedeleken áthajtva az öntöde nevét is megtudta az ember. A most érkezett harmadik generáció az előd alapjára épül, de nem kell aggódni, mindent átterveztek. A felfüggesztés hangolása kényelmes, hirtelen manővereknél ugyan dől a felépítmény, de végső esetben a finoman beavatkozó menetstabilizálóra is számíthatunk. A kanyarvadászatot azért nem szereti az autó, mert sokat kell tekerni a volánt és semmi visszajelzést nem kap a sofőr, a fék ellenben jól adagolható, és az úttartás is rendben van ahhoz képest, hogy milyen nagy méretű járművel van dolgunk.

Jó minőségű anyagok és a csúcsszinten digitális műszeregység. Sok tárolóhelyet találunk mindenfelé. Fotó: Hilbert Péter Jó minőségű anyagok és a csúcsszinten digitális műszeregység. Sok tárolóhelyet találunk mindenfelé. Fotó: Hilbert Péter

Első ránézésre a forma is barátságosabb lett, pedig egy személyautó tükréből nézve igenis van tekintélye a dél-koreai autónak. Például amikor az M0-áson haladtam 110 km/órával, s egy kamion mögül sávot váltott elém egy lassabb autó. Bőven volt hely, lassítottam, megvártam, amíg befejezi az előzést, majd a tempomattal újra felvettem a beállított sebességem. A lassabb autó mellé érve annak sofőrje kézfelemeléssel bocsánatot kért tőlem – ilyet se éltem még át, pedig szoktam prémium szabadidő-autókkal is közlekedni…

Fel sem merül a szekvenciális mód, olyan jól hangolták a szerkezetet. Terepfokozat nincs Fel sem merül a szekvenciális mód, olyan jól hangolták a szerkezetet. Terepfokozat nincs

Az utastérben egyébként ez utóbbi érzést erősíti a jó megjelenésű és tapintású anyagok használata, a monitorral helyettesített műszeregység (az alapváltozatban analóg műszereket találunk), és az a tény, hogy noha nincs gombokkal és kapcsolókkal túlzsúfolva a műszerfal, könnyen tudjuk kezelni még a vezetési segédeket is.

Kényelmes fotelek elöl, tágas hely középen. A hátsó ülések felárasak, de rögtön klímavezérlés is jár hozzájuk Kényelmes fotelek elöl, tágas hely középen. A hátsó ülések felárasak, de rögtön klímavezérlés is jár hozzájuk

A forma egyébként nem csak úgy néz ki, mintha felfújták volna az elődöt, kifejezetten tágas utasteret rejt. Meglepő módon még a harmadik üléssor is használható méretű, az ülőlap ugyan közel van a padlóhoz, de a középső ülést előrecsúsztatva már bőven van helye a lábnak, és olyan a középső sor kialakítása, hogy a leghátul ülő a lábfejét alá tudja dugni. Kár, hogy fejtérből már alig marad valami a hatalmas üvegtető mögött. Használaton kívül a két hátsó ülés a padlóban tüntethető el, így a padló alatti rekesz csak azt a keskeny fiókot jelenti, ahol használaton kívül a kalaptartót tudjuk tárolni. Megkönnyíti a csomagtérbe pakolást, hogy az elektromos nyitáshoz nem kell gombot nyomni, vagy luftot rúgni, elég pár másodpercre megállni az autó mögött, és már fel is tárul a csomagtérfedél.

Támladöntéssel és az ülés előretolásával bővíthetünk Támladöntéssel és az ülés előretolásával bővíthetünk

Anyagiak tekintetében egyértelműen a prémiumszint alá árazták be a Kia Sorentót, miközben azok kényelmi és szolgáltatási színvonalát hozza. A legalább 9,6 millió Ft-os alapárat indokolja az egyedüliként kínált 200 lóerős dízelmotor és a tény, hogy hasonló méretű karosszériát nem találunk a nem prémium termékek között. A 13 milliót közelítő EX Premium csúcsszinten már semmiben nem szenved hiányt az ember. A 9,3 l/100 km-es tesztfogyasztás reális.

Hátulról kissé jellegtelen, de elöl a tigrisszáj-szerű hűtőrács tekintélyt kölcsönöz a megjelenésnek Hátulról kissé jellegtelen, de elöl a tigrisszáj-szerű hűtőrács tekintélyt kölcsönöz a megjelenésnek

Tetszett
• kényelmes hangolású felfüggesztés
• tágas utastér
• jó minőségérzet
• garancia

Nem tetszett
• kis fejtér a harmadik sorban
• érzéketlen kormányzás

Összegzés
Kényelmesen ringatózó, csendes utastérből szemlélheti az ember a külvilágot, miközben a hatfokozatú automatikus váltónak hála csak a pedálok és a kormány kezelése a feladat. Egyedül a harmadik sorban szűkös a hely, egyébként prémiumszintű a kiszolgálás.

Kia Sorento 2.2 CRDi aut.
Összlökettérfogat: 2199 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 147 kW (200 LE) 3800/perc
Max. forgatónyomaték: 441 Nm 1750-2750/perc

Hossz./szél./mag.: 4780/1890/1690 mm
Tengelytáv: 2780 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1628/1639 mm
Fordulókör: 11,1 m
Saját tömeg/teherbírás: 1826/684 kg
Csomagtér: 42-605/1662 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,6 s
Max. sebesség: 203 km/h
Város/országút/vegyes: 7,7/6,1/6,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 177 g/km
A modell alapára: 9 600 000 Ft (LX)
A tesztelt verzió ára: 12 950 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!