Nem költöttek túl sokat a Sandero Stepway frissítésére, de ahogy a Daciától várható, minden egyes elköltött fillér jó helyre került. Újak a LED-es nappali fénnyel kiegészített fényszórók, és már a hátsó lámpában is diódák világítanak. Feldobják a külsejét az átrajzolt lökhárítók is, már nincs mit szégyellni a külsején, a terepes kiegészítőkkel egészen vagány a dizájn. Más kérdés, hogy az egész csomag nem több, mint illúzió, összkerékhajtás ugyanis felárért sincs, az emelt futómű pedig az eleve rossz utakra tervezett felfüggesztéshez már nem sokat tesz hozzá. Egy árnyalatnyival jobban boldogul a bakhátas utakon, érzésre billegősebb is, de nagy tempóval is stabilan veszi a kanyarokat, semmivel sem bizonytalanabb a hagyományosnál.

Sok a műanyag az utastérben, de minden eddiginél jobb a minőségérzet. A tempomat kapcsolója a középkonzolon, a gombjai a kormányon vannak. Fotó: Hilbert Péter

Odabent szebb és praktikusabb is lett a Sandero, több a tárolórekesz, a poharaknak és az okostelefonnak is jut hely. Ízlésesebbek a díszítések, szebb és jobb fogású a kormány, a kürtöt nem az indexkar végén, hanem a szokott helyen, a kormányon találjuk, ahogy a vásárlók visszajelzései alapján az ablakemelő kapcsolói az ajtóra kerültek. Van tolatókamera és emelkedőn elindulást segítő elektronika is, a hátul ülők USB-csatlakozóról tölthetik a telefonjaikat. Csak a Stepwayhez jár különleges üléshuzat és egy minőségi felirat a kormányra.

Mutatós a Stepway üléskárpitja, hosszú az ülőlap, nagy a hely

A legdrágább modellt, a 90 lóerős, 1,5-ös dízellel felszerelt változatot próbáltuk ki, amely 3 499 000 Ft-os árával kezdi átlépni azt a lélektani határt, amit jó vételnek tartunk. Bár nem kifejezetten dinamikus, autópályázáshoz is jó erőben van az ötfokozatú kézi váltóval összekapcsolt motor. Gyakran kell kapcsolgatni, de városban és egyenletes tempónál is takarékos, 90-nél 1800-at, 130-nál pedig 2500-at forog a főtengely, így minden különösebb odafigyelés nélkül lehet vele 5,0 liter alatti fogyasztást elérni.

Egyik Loganéhoz sem mérhető, de használható méretű a csomagtartó

A 0,9 TCe turbós benzinmotorral felszerelt Logan MCV puhább kuplungja épp annyival volt kényelmesebb a dízel szerkezeténél, hogy a napi használatban egy automatikus váltóra vágynánk, de az jelenleg nem választható. Költeni a metálfényezésre, a borkárpitra és a 7 colos érintőképernyőre, valamint a navigációs szoftverre és gyári kiegészítőkre lehet, de a 38 900 Ft-os 5 éves garanciáért akkor is érdemes fizetni, ha egy ideig megemeli a fenntartási költségeket.

Dízelmotorral kevésbé pattogós a rugózás, az úthibák többségét kisimítja a futómű

Tetszett
• praktikus részletek
• kényelmes futómű
• takarékos dízelmotor

Nem tetszett
• kemény kuplung
• elnagyolt részletek

Összegzés
Célját eléri, a műanyag védőelemekkel többnek, komolyabbnak látszik a Sandero, másra nem jó a Stepway csomag. A frissítés után praktikusabb lett, dízelmotorral nagyon takarékos. Nem rossz ajánlat, de nem is kifejezetten olcsó.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi
Összlökettérfogat: 1461 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8
Max. teljesítmény: 66 kW (90 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 220 Nm 1750/perc
Hossz./szél./mag.: 4069/1733/1519 mm
Tengelytáv: 2589 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1497/1486 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1085/510 kg
Csomagtér: 320-1200 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,8 s
Max. sebesség: 173 km/h
Város/országút/vegyes: 3,7/3,4/3,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 4,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 90 g/km
A modell alapára: 3 099 000 Ft (0.9 TCe, 90 LE)
A tesztelt verzió ára: 3 499 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!