Az olasz Turismo Internazionale (nemzetközi turizmus) rövidítésből fakadó TI jelzést korábban kizárólag a legjobban felszerelt, az alapmodellektől megjelenésükben és mechanikailag is megkülönböztetett telivér sportkocsik kaphatták meg az Alfánál. A rajongók számára sokatmondó két betű azonban a 147-eshez májustól választható exkluzív csomag formájában nemrégiben visszatért az olasz márka kínálatába. Az amúgy sem izgalommentes Alfa még látványosabb megjelenését 17 col méretű, Tora stílusú könnyűfém keréktárcsák, GTA-stílusú fekete fényszórókeretek és tetőspoiler biztosítják, miközben a szemnek észrevétlen marad, hogy sportfutóművet kapott az autó. A pilótafülkében

a sötét árnyalatok uralkodnak, legfeljebb a lendületes formák oldják kicsit a komor hangulatot. Feketék a szőnyegek, a bőr sportülések, az ajtópanelek és a mennyezet kárpitozása, de még a számlapokat is sötét színűre cserélték. Ezenkívül bőrrel bevont kormányt és sebességváltókart, valamint küszöbdíszeket tartalmaz a 630 ezer forint értékű TI csomag. A vezetési pozíció sportosan alacsony, a kapcsolók és kezelőszervek elrendezése logikus, az alapfelszereltség pedig elfogadható. A hátsó üléssor helykínálata azonban manapság szűkösnek számít a kategóriában, s az is zavaró, hogy a csomagtérajtó nyitásához nem alakítottak ki mélyedést vagy fogantyút – legfeljebb az ablaktörlő lapátot lehet erre a célra használni.

Hosszútávfutó

A TI sportcsomag bármelyik motorhoz választható, esetünkben a továbbfejlesztett 1.9 Multijet gázolajos repítette a 147-est. A 150 lóerős dízel vehemensen gyorsítja a kocsit, sportos menetteljesítményeket biztosít. A százas sprintet 8,8 másodperc alatt teljesíti az Alfa, s 200 km/óra feletti csúcssebességre képes. Már egészen alacsony fordulatról meggyőzően húz a motor, majd 2000-től még inkább erőre kap, ami egészen a piros mezőig kitart. Tekintélyes nyomatékának köszönhetően viszont hamar fel is kapcsolgathatunk, így ritkábban kényszerülünk a viszonylag precízen megvezetett, de hosszú utakon járó és kissé karcos hatfokozatú sebességváltó használatára. A 16 szelepes motor járáskultúrája megfelelő, soha nem válik túlzottan hangossá, de azért mindig teljesen nyilvánvaló, hogy gázolajjal üzemel. Elégedettek voltunk a fogyasztással, ráadásul a 6,7 literes tesztátlaggal számolva közel 900 kilométer a hatótávolság. A kormányzás közvetlen és kellően informatív, a fordulókör azonban óriási, rendben van a fékek adagolhatósága és hatásfoka, ám a sportfutóművel felszerelve már csak a kisebb úthibákat képes elsimítani az autó. Kanyarban ugyan magabiztosabban viselkedik, de orrnehézsége miatt alapvetően alulkormányzott. Áron felül Köztudott, hogy az Alfa Romeo a prémiumkompaktok mezőnyében indítja a 147-est, amit az árképzés is hűen tükröz. 1,6 literes benzinmotorral (105 LE) a háromajtós változat indulóára 4 530 000 forint, míg a 150 lóerős dízelhez közel 1,6 millió forinttal drágábban juthatunk hozzá. Ha ehhez még hozzáadjuk a két hátsó ajtót és a TI csomagot, kis híján hétmillió forintnál járunk, ezért pedig különb sportkocsit, esetleg magasabb kategóriájú autót is kapunk.