Magától értetődően a svéd márka legújabb biztonsági fejlesztéseit kapja az XC60-as vásárlója is, de a nemrégiben megújult szabadidő-autó egyéb újdonságokkal is szolgál. Például az új Drive-E motorok is elérhetők hozzá, ezek közül mi most a 245 lóerős teljesítményű 2,0 literes benzinest próbáltuk, mégpedig az új, 8 fokozatú automatikus váltóval párosítva.

Világtérképet rejt a kalaptartó, rajta az Ocean Race állomásai. Fotó: Hilbert Péter Világtérképet rejt a kalaptartó, rajta az Ocean Race állomásai. Fotó: Hilbert Péter

Van ennél racionálisabb hajtáslánc is

Mivel csak fronthajtással választható az új kombináció, akinek szüksége van az összkerékhajtásra, annak a szintén T5-ös jelű, de 2,5 literes, 254 lóerős öthengeres motor áll rendelkezésre, hatfokozatú automata váltóval. Visszatérve az újdonságra, a svéd mérnökök nagyon sokat törődtek azzal, hogy magabiztosan a talajra jusson a nyomaték, még nagy gázadásra is finoman indul meg az autó. Azonban ez a tudás csak addig tart, amíg száraz az aszfalt, nedves úton vagy a sofőr figyel a jobb lábára, vagy a kipörgésgátló dolgozik.

A kényelmes ülések jól pozícionálhatók A kényelmes ülések jól pozícionálhatók

A sok fokozat ellenére nem tart sokáig, amíg az elektronika kiválasztja a megfelelő áttételt, előzéskor például a gázadást követően gyorsan visszakapcsol és már mehetünk is. A nagy teljesítmény, a nagy tömeg és a nagy légellenállás miatt csodára, vagy épp a gyár által vállalt 6,7 l/100-es átlagfogyasztásra nem szabad számítani, de a 10,0 literes tesztátlag ebben a műfajban nem számít magasnak. Jól lehet terelgetni a hatalmas testet, ami annak köszönhető, hogy viszonylag feszes hangolású a felfüggesztés.

A kikötők nevei a középkonzol dekorpanelén A kikötők nevei a középkonzol dekorpanelén

Abban biztos vagyok, hogy nem lesz túlságosan népszerű választás ez a motor-váltó kombináció, aminek az oka prózai: minimum 12 580 000 Ft-ot kell fizetni érte, miközben a legerősebb, 215 lóerős D5-ös dízel – automatával és összkerékhajtással – már 12 190 000 Ft-ért hazavihető, ráadásul sokkal takarékosabb is. Az Ocean Race csomag viszont megér egy kitérőt, 860 000 Ft-ért kapja az ember az egyedi belső hangulatot bőrkárpittal, valamint a szép árnyalatú kék fényezést, amivel érdemes feldobni a Kinetic felszereltséget.

TETSZETT
– Ocean Race csomag
– erős motor, gyors váltó
– jó vezethetőség

NEM TETSZETT
– drága
– vizes úton gyenge nyomatékátadással
– feszes hangolású rugózás

ÖSSZEGZÉS
Hiába esik a benzinár, a dízel még mindig olcsóbb és gazdaságosabb választás, mint a T5-ös, automatikus váltós XC60-as. Az Ocean Race csomag nagyon jól áll az autónak, érdemes megrendelni.

Volvo XC60 T5
Összlökettérfogat: 1969 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 180 kW (245 LE) 5500/perc
Max. nyomaték: 350 Nm 1500-4800/perc

Hosszúság/szélesség/magasság: 4644/1891/1713 mm
Tengelytáv: 2774 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1632/1586 mm
Fordulókör: 11,7 m
Saját tömeg/teherbírás: 1833/497 kg
Csomagtér: 490-1455 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 s
Max. sebesség: 210 km/h
Város/országút/vegyes: 8,9/5,5/6,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 157 g/km
A modell alapára: 9 590 000 Ft (X60 D3)
A tesztelt verzió ára: 12 580 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!