Miután megismeri az ember a Mazda6-os 2,0 literes benzinmotorjának erősebb változatát, komolyan elgondolkozik azon: mi értelme van még a dízelnek? Feltöltés nélkül tud a 2,0 literes blokk 165 lóerőt, amihez nagyon eltalált fokozatkiosztás tartozik. Az eredmény egy minimális karbantartás-igényű autó (ha hosszú távra tervez az ember…), amellyel lehet kényelmesen, kevés kapcsolással vagy éppen a gázpedált tiporva, sportosan is közlekedni.

Remek az ergonómia, a kezelőszervek működése pontos. Fotó: Hilbert Péter Remek az ergonómia, a kezelőszervek működése pontos. Fotó: Hilbert Péter

Olyan alacsony fordulaton akarja üzemeltetni a számítógép az erőforrást, hogy a sofőr néha már megszánja az autót és inkább visszakapcsol. Enyhe emelkedőn 30-nál is ragaszkodik az ötödikhez a kapcsolásjelző, ilyenkor már hallhatóan morog a négyhengeres, de becsületesen viszi az autót. Azonban egyszerűen nem viszi rá az ember szíve, hogy ennyire kínozza az autót, és inkább visszagangol negyedikbe. Igen, még mindig 30-cal megyünk, enyhe emelkedőn. Attól nem kell félni, hogy túlságosan rövidre vették a fokozatokat, a kettes 100 körül fogy el, ahogy az megszokott.

Fejtérben nem bajnok a limuzin Fejtérben nem bajnok a limuzin

Remekül veszi a fordulatot a Skyactiv benzinmotor, nem kifullad magas fordulaton, hanem beleforgatjuk a leszabályozásba, ha nem kapcsolunk időben. Ilyenkor remekül muzsikál, egyébként alig hallani a hangját. Ráadásul miközben extrémen alacsony vagy magas fordulaton is jól használható, az étvágya is visszafogott, mi 6,7 l/100 km-es átlagot értünk el úgy, hogy nem ügyeltünk a spórolásra, hanem egyszerűen közlekedtünk, városban, országúton és egy kicsit autópályán is.

Hátulról dönthető ugyan az osztott támla, de kicsi az átrakodónyílás és a padló se sík Hátulról dönthető ugyan az osztott támla, de kicsi az átrakodónyílás és a padló se sík

A kézi váltó csak a legdrágább csomaghoz jár

Persze ennek a tudásnak megkérik az árát, részben a felszereltségpolitika miatt. Alapáron csak 146 lóerős a Mazda6-os 2,0 literes benzinmotorja, a 165 lóerőhöz leghamarabb a közepes felszereltségi szinten jutunk, de itt csak automatikus váltóval párosítják. A 6 fokozatú kézi váltót csak a csúcs, Revolution szinten és ennek megfelelően drágán lehet elérni. Itt már alapfelszerelés például a 19 colos felni 225/45-ös abroncsokkal, és meglepő módon még ezzel is van értékelhető rugózás. A fekete bőrkárpitot a tesztautó esetén világosra cserélték, ezt a 40 000 Ft-os felárat nyugodtan meg lehet spórolni, az alig pár ezer kilométert futott autó belsejében már jól látható nyomot hagytak az utasok. Egyébként ezenkívül a legnagyobb gondot az jelenti, hogy a lépcsős hátú karosszériánál a kupésan ívelt tetővonal miatt a második sorban már korlátozott a fejtér mérete. De hát a szépségért meg kell szenvedni, és ennek legalábbis egy részét magára vállalja a benzinmotor.

A 19 colos felnik ellenére értékelhető a rugózási komfort A 19 colos felnik ellenére értékelhető a rugózási komfort

TETSZETT
– teljesítményleadás
– alacsony fogyasztás
– sportos megjelenés és vezethetőség

NEM TETSZETT
– drága
– fejtér a második sorban

ÖSSZEGZÉS
Aki hosszú távra tervez, annak a 165 lóerős, benzines Mazda6-os lehet az ideális autó, nyomatékból és fordulatból is képes haladni, fogyasztása teljesítményéhez képest alacsony. Azonban ezzel tisztában van a gyár is, ezért nem adják olcsón.

MAZDA6 G165
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 121 kW (165 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 210 Nm 4000/perc

Hossz./szél./mag.: 4870/1870/1450 mm
Tengelytáv: 2830 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1595/1585 mm
Fordulókör: 12 m
Saját tömeg/teherbírás: 1310/635 kg
Csomagtér: 489 l
Üzemanyagtank: 62 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,1 s
Max. sebesség: 216 km/h
Város/országút/vegyes: 7,5/4,9/5,9 km/h
Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 135 g/km
A modell alapára: 6 589 900 Ft (Emotion 2.0, 145 LE)
A tesztelt verzió ára: 8 608 900 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!