Felesleges mellébeszélni, a Dobló Work Up kivitelén erősen látszik, hogy egy utólagos átalakítás eredménye, a Fiat nem pick-upnak szánta e típusát. A forma és a furcsa arányok felett hunyjunk szemet, a fő hangsúly úgyis a platón, a használati értéken és a dicséretes terhelhetőségen van. A Dobló akár 1 tonnás teherrel is képes megbirkózni, ráadásul már nettó 3,8 millióért elvihető!

Csúszásmentes oldalsó fellépők Csúszásmentes oldalsó fellépők

A Dobló első sora nagy vonalakban megegyezik a zárt áru- és személyszállító változatéval. A fülkében számos helyre lehet pakolni: kesztyűtartó, felette nyitott polc, középkonzol tetején kacattartó, no és itt van a szélvédő feletti „galéria” is. Használaton kívül a jobb első ülés lapjának közepe kihajtható, alatta azonban nincs rekesz, a pár centis mélyedésbe ugyan lehet rámolni, de a szivacsbetét ilyenkor nem illeszthető vissza a helyére – nincs sok értelme… Kritika érheti még a hátsó szélvédőt, melyben este tükröződik az előttünk haladó forgalom, így fordulhat elő, hogy a belső visszapillantóban az előttünk lévő autókat látjuk. Sötétben tolatva különösen csalóka a kép. Az utas használaton kívüli biztonsági övcsatja menet közben ritmusosan veri a B-oszlop műanyag borítását, ennek megszüntetéséhez azonban nem kell nagy dologra gondolni: egy méretre vágott, öntapadós filcbetét kell csak az oldalborításra.

Megy ez rendesen, és pakolni is eszményi!

A Dobló vezetése személyautós, a kormányzás könnyű, a váltó precízen kezelhető, a fordulókör azonban jókora, s a parkolóházakba sem ajánlott behajtani. Utóbbi oka, hogy a függőleges platóelem a kabin fölé lóg, s bizony a magasságkorlátozással ellátott mélygarázsokban fennakadhat a teteje. A másik, hogy 4965 mm hosszú az autó, ha a karosszéria végét nagyjából érezzük is, akkor sem megyünk sokra, ugyanis azon jócskán túlnyúlik még a plató.

Az 1,6-os dízel 105 lóerőt és 290 Nm-t produkál, a hozzá kapcsolt hatfokozatú váltóval pedig nagyobb tempónál sem zajos, s még kellő erőtartalékkal is rendelkezik. Városban 50 km/óra körül nyugodtan autózhatunk negyedik fokozatban, nincs bántó erőtlenség. A teszthetet 7,7 literes átlaggal zárta a Work Up, ami pick-upos mércével kedvező értéknek mondható.

Praktikus a zárható hátsó rekesz Praktikus a zárható hátsó rekesz

A platófelépítmény nagyon kitalált, igényesen összerakott darab. Hossza 2300, szélessége 1818 mm, egyedül a magasságával nem voltam kibékülve, az csupán 368 mm. A 4,2 m2-es hátsón akár három Euro-raklap is elfér, a terhelhetőség 1 tonna. A pakolást a jobb és a bal oldalon egyaránt csúszásmentes betétekkel ellátott fix fellépők segítik, ha pedig lenyitjuk a plató oldalfalait, azokról kis lépcsőfokok hajthatók ki. A kabint a raktértől elválasztó függőleges rács hosszú tárgyak szállításakor (pl: létra, farönkök stb.) lehet előnyös, terhelhetősége 300 kg. A biztonságos rögzítést a padlóba integrált akasztók és a platóajtók külsején lévő vájatok is segítik. A szerszámokat a hátsó rendszámtábla felett rejtett, kulccsal zárható rekesz várja. A Dobló Work Up tehát amilyen csúnyácska, olyan praktikus – vásárlásnál vélhetően az utóbbi tényező lesz mérvadó.

A lehajtott platófalakon is találni kis lépcsőfokokat – ügyes húzás A lehajtott platófalakon is találni kis lépcsőfokokat – ügyes húzás

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!