Mindkét tesztautónkat a BMW és a PSA Peugeot–Citroen közös fejlesztésű motorja repíti. Az 1598 cm3-es négyhengeres a legkorszerűbb technikai megoldásokat vonultatja fel: közvetlen benzinbefecskendezés, változó szívóoldali szelepvezérlés, kettős beömlésű turbófeltöltő, folyamatosan szabályozott szállítású olajszivattyú és innovatív kialakítású forgattyúsház szerepel repertoárjában. A Peugeot 207-esben 150 lóerőt teljesít a motor, míg a Mini Cooper S-hez kicsit jobban felpaprikázták, 25 lóerővel izmosabb. 240 Nm-es forgatónyomatékuk megegyezik, de a brit méregzsák ismét rátesz egy lapáttal, az overboost (túltöltés) révén ugyanis további 20 Nm-rel képes ideiglenesen megtoldani.

Személyes kérdés

A 207-eshez kizárólag a legmagasabb, Féline felszereltségben kínálják ezt a motort, de még fájóbb, hogy egyelőre csak háromajtós karosszériával. Emiatt az elöl ülőknek nyújtózni kell a biztonsági övért, hátra pedig körülményes beszállni – még akkor is, ha a váll-lapon elhelyezett kar meghúzására előzékenyen utat biztosítanak, majd visszaállnak eredeti pozíciójukba az ülések. Persze, a Peugeot így is praktikusabb a Mininél. Az apróság kapásból eggyel kevesebb utast vehet fedélzetére, azaz a hátsó ülések szűkös helykínálatát elnézve inkább a 2+2 személyes megjelölés illene rá, a csomagtartót pedig csupán két utazótáskára méretezték. Még szerencse, hogy az osztottan dönthető támlák segítségével lehet bővíteni. 

A túljátszott pilótafülke nagyjából megegyezik a korábbival, a részleteit tekintve azonban megújult. Az audiorendszer például a kolosszális méretű sebességmérő órába költözött, a légkondi átdolgozott kezelőszerve a márkaemblémát mintázza, a jópofa „ralis” billenőkapcsolókból pedig a tetőkonzolra is jutott. A hatásvadász design hátulütője a kuszaság. Míg a francia kisautóban minden teljesen egyértelmű, addig a Mini kezelése némi megszokást igényel. Jó pont jár viszont a komfortindex funkcióért, amit hiányoltunk a Peugeot-ból. A felhasznált anyagok minősége egyikben is, másikban is jó, a kényelmi és biztonsági felszereltség pedig ezen a szinten már nagyvonalú.

A maga nemében mindkét autó divatos, de a Mini extravagáns megjelenéssel, jókora adag exhibicionizmussal fűszerezi meg a dolgot. Pasiban az ilyenért a nők egy része bomlik, a másik meg ki nem állhatja – legalábbis ezt beszélik… Egyébként a külcsínről ugyanaz mondható el, mint a belbecsről: laikusoknak szinte fel sem tűnik a változás, holott az összes karosszériaelem megújult. Ez a retro stílus átka, tulajdonképpen lehetetlen küldetés látványosan átrajzolni a kocsit.

Nagy felhajtás

Már a 207-est is izgalmas menetteljesítményekhez segíti az 1,6-os turbómotor. Késlekedés nélkül reagál a gázadásra, az első, illetve utolsó pár száz fordulatot leszámítva energikusan pörög fel és erőteljesen húz. 8,1 másodperc alatt ugrik százra a kocsi, s padlógázra még innen is nagyot lép. Hogy mégsem vérbeli sportolónak szánták (az majd az RC lesz), arról a visszafogott motorhang, az 50 km/óra felett mindenképpen aktiválódó menetstabilizáló rendszer, a hosszú utakon kapcsolható ötfokozatú váltó, továbbá a meglehetősen érzéketlen kormányzás árulkodik.
A Mini élő bizonyítékként szolgál rá, hogy elektromos szervokormányból is létezik remek darab. Messze a legjobb, amivel eddig dolgunk volt! A rásegítés mértéke jól eltalált, az áttételezés közvetlen és a visszajelzésektől sem fosztja meg a pilótát. Minél kanyargósabb az út, annál nagyobb élmény a Cooper S vezetése! A legapróbb mozdulatra is azonnal moccan a gép, szinte minden rezdülését érezni, így aztán sebészi pontossággal rajzolhatjuk az íveket. Szerencsére a gokartos vezethetőség maradt a régi! Érces motorhangjával ugyancsak száguldásra csábít a zsebrakéta. Maximálisan be is váltja a hozzá fűzött reményeket, valósággal szárnyal. Nem csak azért, mert a motorja erősebb, hatfokozatú váltója pedig – értelemszerűen – szűkebb lépcsőzésű. Mintegy 150 kilóval könnyebb a Peugeot-nál, ami minden helyzetben előnyére válik. Fürgébben lendül mozgásba, élénkebben gyorsít, magas fordulatszámon sem veszít a lendületéből, 225 km/órás csúcssebességét pedig erőlködés nélkül éri el.
Sajnos a téli gumik szerény tapadása miatt a futómű képességeiről nem kaptunk valós képet. Ugyanakkor arról megbizonyosodhattunk, hogy rossz minőségű úton a feszes hangolás rázós pillanatokat okoz az utasoknak. A Mininél legfeljebb lemondunk a sportfutóműről, a Peugeot esetében azonban nem tehetünk semmit. 

Emeli a tétet

A tesztelt Peugeot alapára 4 580 000 forint. 1,6 literes, 110 lóerős szívómotorral, Sporty kivitelben ennél majdnem egymillióval olcsóbb is lehet a 207-es. Csakhogy fordul a kocka, ha a Féline specifikációhoz szériában járó tételeket (ESP, automata kanyarfényszóró, keréknyomás-ellenőrzés, kétzónás klíma, esőérzékelős ablaktörlő, panoráma üvegtető, tolatóradar, 17 colos alufelnik) is számításba vesszük. Így már jobban járunk a turbós verzióval! Tehát aki hiánytalan felszereltségű 207-esre vágyik, feltétlenül erre voksoljon.

A Cooper S ára 6 422 000 forinttól indul, tesztautónk pedig közel 7,9 millióba került! Bármekkora élvezetet is nyújt a vezetése, elvakult Mini-ajongónak és igazi exhibicionistának kell lenni ahhoz, hogy valaki ennyit kiadjon érte.