Az anyukák mellett a Note második generációja immár az apukáknál is szeretne „bepróbálkozni” és elfogadtatni magát unisex családi autóként. Ennek érdekében a Nissan formatervezői a 2012-es Genfi Autószalonon leleplezett Invitation koncepcióautó vonalait – meglehetősen jó hatékonysággal – ültették át a gyakorlatba. Így aztán a bájosan játékos helyett komolyabb, jóvágásúan modern fizimiskát kapott a kis egyterű: őszintén szólva nekem az első békaszemek nem különösebben, a hátsó „bumerángok” viszont annál inkább hiányoznak. Legalábbis ezeknél a Ford Focus-szerűen amorf lámpáknál messze jellegzetesebbek voltak.

Tetszetősebbé vált a belső. A kormány mögött balra kapcsolhatók ki a vezetéssegédek. Eco-módban minél spórolósabban vezetünk, annál zöldebb a megvilágítás Tetszetősebbé vált a belső. A kormány mögött balra kapcsolhatók ki a vezetéssegédek. Eco-módban minél spórolósabban vezetünk, annál zöldebb a megvilágítás

Modern vezetéstámogató berendezések

Hogy a dolgok sűrűjébe vágjunk, a Note háromféle felszereltsége közül a Visia alapkivitel elsősorban a vevőcsalogató árazást szolgálja. Ugyanis sok minden nincs benne (pl. légkondi, CD-s rádió USB és Bluetooth csatlakozással, magasságában állítható vezetőülés, hátsó elektromos ablakemelők stb.), s jó néhány tétel felár ellenében sem rendelhető hozzá, amitől korszerű és rugalmasan variálható kisautóvá válik a Nissan. Itt van például a sínen csúsztatható hátsó üléspad, ami egy kart meghúzva akár a csomagtartóból is tologatható. Így aztán szabadon dönthetünk arról, hogy felnőtteknek szeretnénk kényelmes férőhelyet biztosítani a második sorban, avagy a poggyásztér szerény, 295 literes befogadóképességét növelnénk inkább 381-re.

„Emelkedett” üléspozíció. Hátratolt üléssel nagyvonalú a térkínálat „Emelkedett” üléspozíció. Hátratolt üléssel nagyvonalú a térkínálat

Amúgy a 60/40 osztású támlák ledöntésével ez közel 1,5 m3-ig bővíthető tovább, a másodlagos álcapadló pedig többféleképpen is rögzíthető, elősegítve mondjuk a kisebb holmik rendezését. E kettő a vezetőülés és a hátsó sor könyöktámaszával, a harmadik hátsó fejtámlával, a sötétített hátsó üvegezéssel és négy pohártartóval együtt a családi csomagban érhető el: a középső Acenta szinten 150 000 Ft, míg Tekna csúcsfelszereltségnél széria. Akárcsak a kulcs nélküli nyitás és nyomógombos indítás (Acenta: 75 000 Ft), az Auto csomag (első ködlámpák, automata légkondi, sötétedésérzékelős fényszórók és esőérzékelős ablaktörlők – Acenta: 150 000 Ft), valamint a 360 fokos parkolókamerát, a Nissan Connect rendszert (5,8 colos színes érintőképernyős LCD-kijelző, magyar nyelvű navigáció, USB, MP3, Bluetooth, iPod-csatlakozó, 6 hangszóró) és a Nissan Aktív Biztonsági Pajzsot tartalmazó IT-csomag – Acenta felszereltségnél 345 000 Ft. Utóbbi a kamerarendszerrel (hátul saját mosó- és szárítóberendezéssel) és szoftveres elemzéssel megvalósított holttérfigyelést, sávelhagyásra figyelmeztetést és mozgótárgy-érzékelést (a parkolóhelyről kiállva másik járműre, gyalogosra, biciklistára, miegyébre figyelmeztet) takarja.

A bekarikázott fogantyúval is tologatható az ülés. A támladöntés után keletkező lépcső az álcapadlóval hidalható át A bekarikázott fogantyúval is tologatható az ülés. A támladöntés után keletkező lépcső az álcapadlóval hidalható át

A középkonzol zongoralakk borítása, a kályhaezüst díszítések és a krómkilincsek valamelyest oldják az utastér műanyagos hangulatát, viszont a bőr-szövet kombinációs ülések, illetve a bőrborítású kormány és váltókar kizárólag a legmagasabb, Tekna szinten jár. Néhány esetlegesen elhelyezett gombtól eltekintve a műszerfal jól áttekinthető, és a praktikus rekeszek sem hiányoznak, azonban érzésre a kormány középvonalától mintha picit jobbra ülnénk.

Életvidám a kis háromhengeres benzinmotor Életvidám a kis háromhengeres benzinmotor

Hidegindításkor kissé nyersen kerreg, de hamar bemelegszik és elcsendesedik az 1,5 literes dízel. Nem csak kulturált, hanem jól terhelhető és rugalmas is a nyolcszelepes dCi, legfeljebb akkor „köhécsel”, ha alapjárat közelében ösztökéljük gyorsításra – lefulladásra ekkor sem hajlamos. Szóval kényelmesen, korai felkapcsolásokkal vezethetünk, a takarékosságot pedig az ötfokozatú sebességváltó hosszúra nyújtott áttételezése segíti: városban nem kell negyediknél feljebb kapcsolni, míg autópálya-tempónál utolsó fokozatban kényelmes 2500-at forog a főtengely. A teljesítményt korlátozó Eco üzemmód viszont olyan szinten lebutítja a motort és a gázreakciókat, hogy két percnél tovább nem bírtam használni. Meg aztán a fedélzeti számítógép amúgy is „szívmelengető” adatokat közöl: a városi forgalommal tarkított ingázás 3,5-4,5 literből megúszható, míg sztrádán 5 l/100 km körüli értékekre számíthatunk. Abszolút értékben nem, ehhez képest viszont némi csalódás az 5,1 literes átlagfogyasztás, bár az igazsághoz tartozik, hogy ebbe négy személlyel és csomagokkal egy hosszabb autópályázás is belefért. Egyébiránt az 1.5 dCi másik pozitív tulajdonsága, hogy amikor kell, ott van az erő és a nyomaték, magabiztosan előzhetünk. A Note egyébiránt természetes módon vezethető kisautó, átlagos kormányzással és kiszámítható viselkedéssel, de a legnagyobb méretű, 16 colos felnikkel és 195/55-ös abroncsokkal kissé pattogóssá válik az úthibákon.

Alapból jó

Csak a miheztartás végett: az Opel Merivánál (felszereltségtől függően) mintegy 200-300 kilóval könnyebb a Note, melynek önsúlya 1040 kg-tól indul! Ezek után nem csoda, hogy 1198 köbcentis szívómotorjával is tisztességesen boldogul, pedig a 80 lóerő mellé csupán 110 Nm-es nyomaték társul. A kelleténél kicsit nyersebb háromhengeressel nyilván nem egy sprintbajnok a Nissan, de különösebben vérszegénynek sem érezni. Mivel 3500-as fordulattól húz igazán, a haladáshoz persze nyüstölni kell: 13,7 mp alatt gyorsít százra és 170 km/órás csúcssebességre (ezt 4. fokozatban éri el) képes. Ugyanakkor a váltássegéd nyilacskák mintha még hamarabb figyelmeztetnének, mint a dízelnél – nyugodtan fel is kapcsolhatunk, a forgalommal így is lépést tudunk tartani. Ám a 4,7 l/100 km-es gyári fogyasztáshoz képest mi kíméletes vezetési stílus mellett is 6,1 literes átlagot mértünk.

Szóval alapból jó a motor, de a Note magasabb felszereltséggel teljesedik ki igazán. A középső Acenta azért is ideális választás, mert a 15 colos alufelnikre húzott 185/65-ös gumikkal sokkal kellemesebb a gördülési komfort.

Praktikus, hogy a hátsó ajtók közel 90 fokban nyílnak Praktikus, hogy a hátsó ajtók közel 90 fokban nyílnak

Tetszett
– modern arcberendezés
– erős, takarékos motor
– variálhatóság
– vezetőtámogató rendszerek

Nem tetszett
– hiányos alapfelszereltség
– rugózási komfort

Összegzés
Versenyképesnek számít a Note 3 199 000 forintos indulóára, s 3,9 millióért az 1.5 dCi is választható Visia alapfelszereltség. Érdemes azonban legalább egy szinttel (+420 000 Ft) feljebb lépni, a szinte mindent tartalmazó Tekna csúcskivitel pedig már 5 199 000 forintba kerül.

Nissan Note 1.5 dCi
Összlökettérfogat: 1461 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8 turbódízel
Max. teljesítmény: 66 kW (90 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 200 Nm 1750/perc

Hossz./szél./mag.: 4100/1695/1530 mm
Tengelytáv: 2600 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1470/1475 mm
Fordulókör: 10,7 m
Saját tömeg/teherbírás: 1132/483 kg
Csomagtér: 295/381/1465 l
Üzemanyagtank: 41 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,9 s
Maximális sebesség: 179 km/h
Város/országút/vegyes: 4,2/3,2/3,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 92 g/km
A modell alapára: 3 199 000 Ft (1.2 Visia)
A tesztelt modell ára: 3 899 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!