A Peugeot 307 CC és a Renault Mégane CC megjelenésekor talán senki sem gondolta volna, hogy ekkora siker lesz az új járműosztály. Én pedig azt nem gondoltam volna, hogy pont az Opel fogja megalkotni a kategória egyik legszebb darabját, aztán mégis így történt. A CC-k szinte teljesen átvették a rendes, kétajtós kupék szerepét, az Opel pedig piacra dobta az osztály eddigi legjobb tanulóját. Az Astra TwinTop egyszerre kecses, fenyegető, sportos és elegáns, mindenből a legjobb. Sportkocsisan csapott orrkiképzése már a három- és ötajtós modelleknek is rettentő jól áll, de ezen a nyitható változaton egyenesen magával ragadó. Ugrásra készen lapul egészen az aszfalthoz simulva, és még a tetőt szükség esetén elrejtő csomagtérfedél és a farrész is egészen csábosan sikerült. Egy szó, mint száz, szerintem az Astra TwinTop a folyamatosan bővülő kínálat legszerencsésebben eltalált darabja.

Inkább a kéznek

Első betekintésre nem éri nagy meglepetés az embert, vizuális ingerek helyett inkább funkcionalitásra épülő, tipikus Opel-belső fogad. Kicsi, kör alakú gombok, világos szerepet betöltő kapcsolók, egyszerű rajzolatú,

informatív műszerek tárulnak a vezető elé. Elsőre talán túl egyszerű, erősen könyvelős hangulatú a látvány, de a kezelőszerveket megfogni, benyomni, eltekerni sokkal nagyobb örömöt nyújt, érezni rajtuk a kimunkáltságot, no meg azt, hogy az autót hosszú élettartamra tervezték. Kényelmesek a bőrbevonatú ülések, sötétbarna tónusukat a nappaliba nem választanám, de az autóban remekül egészítik ki a karosszéria mélyzöld metálfényezését. Kellemes a négy irányban állítható kormány fogása, pontosan, egészen rövid utakon jár a határozott mozgású hatfokozatú kézi váltó. Jó mélyre pozicionálható az ülés, így a pilóta is, de aki szeret pipiskedni, az oldalsó karral könnyedén változtathat helyzetén. Viszonylag egyszerűek a műszerek, a legfontosabb információk a kormány mögött olvashatók le, míg a kényelmi extrák állapotáról a középkonzolra helyezett nagyméretű képernyő tájékoztat. Ezen jelennek meg a hifi kijelzései, a navigációs rendszer adatai, a fedélzeti komputer által mért menetadatok, és az audiorendszer hangzását is itt lehet beállítani. Nagyjából két nap alatt tökéletesen elsajátítható a vezérlőpult kezelése.

Kéznek és lábnak

A legfontosabb gomb a képernyő alatt található, közvetlenül a központi

zár és a jobb oldali ülés fűtésének kapcsolója között. Felirata Sport, funkciója pedig nem más, mint hogy ezzel lehet előcsalogatni az állatot az alapvetően kényelmes haladásra kalibrált autóból. Ami felül Sport, az alul IDS+, az Opel állítható keménységű futóműve ha nem is pálya-, de élvezetesen kezelhető élményautót farag a TwinTopból. A 225/45-ös gumik és a felkeményített lengéscsillapítók együttesének hála a nyitott Astra precízen hajkurászható, s ami még fontosabb, rendkívül informatív viselkedésű: pontosan előre jelezhető, melyik mozdulatnál fog bekapcsolni a kipörgésgátló, s hol van az a határátlépés, amit már az elektronika sem tud megakadályozni. A Sport gomb benyomására nem csak a futómű kapja össze magát, a kormány is valamivel közvetlenebbül viselkedik, de a csomag legjobban érezhető pontja a gázreakció megélénkülése. Ha egyenletes haladásnál kapcsoljuk, érezni és hallani, ahogy a vezérlés eggyel magasabb fokozatba állítja a motort. Tesztautónkban az Opel 1,9 literes, 150 lóerős, maximálisan 320 Nm leadására képes turbódízel motorja dolgozott. Még mindig nem lettem a gázolajos erőforrások feltétlen híve, de az az igazság, hogy tökéletesen passzolt az autó lendületes karakteréhez. Abban a bizonyos szűk fordulatszám-tartományban kellően nyomatékos, étvágya pedig elhanyagolható. Városi, elővárosi “tötymörgéshez” 6-7 litert kér, de

tempósabb használattal is kihozható 7-800 km egy tankból. A kupé-kabriók legnagyobb gyengesége, hogy nyitott tetővel elvesztik merevségüket, az alkatrészek elkezdenek összeütődni, zörögni, és a nyugodt kabriózás összeszorított fogú töprengéssé válik: vajon melyik elemet kell majd először kicserélni? Az Astra TwinTop nem zörög. A karosszéria ugyan csavarodik, közel sem lehet olyan lendülettel bevetődni a kanyarokba, mint kupé állapotban, de a kísérteties zajok nem jelentkeznek. Jól összeszerelt, masszív jószág.