A Hyundai, mint az egyik legdinamikusabban fejlődő autógyártó, tavaly 4 410 357 db új személygépkocsit értékesített világszerte, ami 2011-hez viszonyítva 8,6%-os bővülést jelent – az idei célkitűzés már 4,66 millió darab!

Európában is kifejezetten jól szerepelt a márka, a csökkenő piac ellenére több mint 10%-kal, 444 000 darabra növelte eladásait. Persze ez nem a véletlen, hanem a tudatos stratégia műve, a Hyundai ugyanis kiemelt figyelmet fordít a kényes ízlésű Óvilágra: európai főhadiszállása a németországi Offenbachban található, míg Rüsselsheimben kutató és fejlesztő, valamint formatervező központja is van (hamarosan újabb tesztközpontot létesítenek a Nürburgring versenypálya közelében), a csehországi Nosovice és a törökországi Izmit városában pedig gyára üzemel.

Kívül-belül ízléses és minőségi termék

Az i40-es az első autó, amelyet már kifejezetten az európai igények szerint terveztek – bár ezt nem itt gyártják. Ezzel vette kezdetét a Hyundai nagy átalakuló showja és ugrásszerű minőségi fejlődése. A „folyékony szobrászat” elnevezésű formaterv tetszetős, egyszerre elegáns (letisztult vonalak, diszkrét krómdíszítések) és lendületes (határozott metszésű lámpák, kecsesen ívelt tető és határozottan emelkedő övvonal). Beülve pedig nemcsak felettébb tágas tér, hanem kifejezetten ízléses környezet fogad. A felhasznált anyagok minősége igényes, a kidolgozás és az ergonómia példás, a rendezett műszerfalra egyszerűen jólesik ránézni. Persze a legmagasabb, Premium szinten gazdag felszereltséggel kényeztet az i40-es: egyebek mellett széria a kulcs nélküli nyitás és indítás, a kétzónás klíma, a bőrkárpit, az elektromos ülésállítás, a tolatóradar és -kamera (a belső visszapillantó tükörbe integrált képernyővel), a kemény téli mínuszokban pedig kifejezetten jólesett, hogy nemcsak az első, hanem a hátsó ülések és a kormánykerék is fűthető.

Logikusan elrendezett, jól tagolt és gyorsan áttekinthető a látványos műszerfal. A praktikus részletekről sem feledkeztek meg a mérnökök Logikusan elrendezett, jól tagolt és gyorsan áttekinthető a látványos műszerfal. A praktikus részletekről sem feledkeztek meg a mérnökök

Mivel síelni indultunk (tetőbox vagy síléctartó híján), örültünk volna, ha a csomagtartónak van sílécalagútja, de ezt leszámítva az i40-es kombi nyerő partnernek bizonyult. Temérdek holmit képes elnyelni, amit alacsony küszöbön és jókora nyíláson keresztül rámolhatunk a poggyásztérbe, ezen a szinten már alapáras a rendezőszett és a rögzítősín is. Amennyiben az 553 literes térfogat kevésnek bizonyulna, a 60:40 osztású üléstámlák a válllapon található karok meghúzására síkba dőlnek és máris 1719 literrel gazdálkodhatunk.

Kényes, de sokat lendít az utastér hangulatán a vajszínű bőrkárpit. Hátul is fűthetők az ülések és van szellőzőrostély Kényes, de sokat lendít az utastér hangulatán a vajszínű bőrkárpit. Hátul is fűthetők az ülések és van szellőzőrostély

Az 1,7 literes dízelmotor 115 lóerős LP és a tesztelt 136 lovas HP változata között 300 ezer forint az árkülönbség. Amíg előbbi inkább a korai nyomatékleadásra (260 Nm 1250-2750/perc), addig ez teljesítményre hangolt. Kezdetben a köbcentikre hagyatkozva, „gyomorból” dolgozik a négyhengeres, s a hatfokozatú automata sebességváltó (600 000 Ft) sem szeret korán felkapcsolgatni – hiába húzzuk a kormány mögötti billentyűket. 2000-es fordulatnál viszont megérkezik a derekas 325 Nm, s innen érezhetően acélosabban húz a másiknál és dinamikusabban viszi a kocsit. Mondjuk a lágyan és kényelmesen kapcsolgató automata valamelyest visszafogja a lovak vágtáját: a manuálishoz viszonyítva 10,6 helyett 12,0 másodperc a százas gyorsulás és 198 helyett 190 km/óra a csúcssebesség. Mivel a Hyundai amúgy sem kanyarvadász sportkombi, hanem kellemes utazóautó, ez nem különösebben zavaró.

Kényelmesen pakolható és egyszerűen bővíthető a tágas csomagtér Kényelmesen pakolható és egyszerűen bővíthető a tágas csomagtér

A 70 literes tanknak betudhatóan pedig jó hosszú távokat tehetünk meg, átlagos tesztfogyasztásunkkal (7,1 l/100 km) számolva is közel 1000 kilométer a hatótáv. Nagy sebességnél lehetne kicsit nyugodtabb a kocsi egyenesfutása, de egyébként közvetlen és pontos a kissé steril kormány. A 18 colos felnik (225/45-ös abroncsok) ellenére pedig a gördülési komfortja is rendben van, megfelelően csillapítja az úthibák többségét.

Több sportág mellett a síelést is támogatja a Hyundai: itt a schladmingi sívilágbajnokság helyszínén parkolunk Több sportág mellett a síelést is támogatja a Hyundai: itt a schladmingi sívilágbajnokság helyszínén parkolunk

TETSZETT
– minőségérzet
– formaterv
– helykínálat, praktikum
– gazdag felszereltség

NEM TETSZETT
– steril kormányzás
– átlagos tesztfogyasztás
– nincs síalagút

ÖSSZEGZÉS
Jó hír, hogy a készleten lévő i40-eseket most 750 ezer forint kedvezménnyel, versenyképesebb áron kínálja a Hyundai! Vonzó az 5 év kilométer-korlátozás nélküli garancia is.

Hyundai i40 1.7 CRDi HP Aut.
Összlökettérfogat: 1685 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 100 kW (136 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 325 Nm 2000-2500/perc

Hossz./szél./mag.: 4770/1815/1470 mm
Tengelytáv: 2770 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1591/1597 mm
Fordulókör: 10,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 1514/561 kg
Csomagtér: 553/1719 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,0 s
Maximális sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 7,2/4,8/5,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 149 g/km
A modell alapára: 5 840 000 Ft (1.6 GDI Life)
A tesztelt modell ára: 7 240 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!