A BMW jól ráérzett arra, hogy egy modellcsaládon belül a normál és az M-es típusok (már ahol van) között nagy űr tátong, ezért hívták életre egyes sorozatoknál az M Performance kiviteleket. Így csinálja az Audi is az RS-ek alá belőtt S-modellekkel is már régóta, szóval ebből a szempontból érthető a lépés. A kompakt 2-es kupénál konkrétan arról van szó, hogy ha valakinek sok a minden szempontból vad és kőkemény M2-es, viszont nem szeretne lemondani a sorhatos turbómotorról, úgy az M240i jöhet szóba. Ebben is a jól bevált 3,0 literes, kettős leömlésű turbóval lélegeztetett erőforrás dolgozik, de itt nem 370, hanem „csak” 340 lóerő a csúcsteljesítmény. Azonban ez a modell összkerékhajtással is elérhető, amivel igazi négyévszakos sportkocsivá válik az autó.

Nem hat különösebben értékesnek a belső, de hangulatos és szerethető. Fotó: Hilbert Péter

A tesztre fogott, xDrive verzió ráadásul 100-as tempóig a tapadáselőny miatt még jobban is gyorsul, mint az M2-es, a 4,4 másodperces mutatvány letaglózó. Mivel közel sem olyan látványos az M240i külseje, mint az M2-esé, igazából ki sem néznénk belőle, hogy ekkorát lép, ezzel a gyorsulással és a fergeteges rugalmassággal már egy Porsche 911 Carrera vagy egy Corvette is lőtávolon belül van. S hogy milyen a motor a nyers erőt leszámítva? Ha azt mondom, hogy 1520-as fordulattól lehívható a nyomatékmaximum, s hogy 7000 fölé forog, miközben minden tartományban fülbemászóan trombitál a sorhatos, azt hiszem, nem marad kétsége senkinek afelől, hogy nagy durranásról van szó.

A leadott teljesítményt és nyomatékot mutathatja a kijelző

Ha mindez nem lenne elég, a motor tökéletes összhangban dolgozik a ZF-től érkező, nyolcfokozatú automatikus váltóval. Lehet, hogy a duplakuplungosok gyorsabban kapcsolnak, de ettől még ez a motor-váltó páros a harmónia tekintetében kikezdhetetlen. Nem úgy a kormányzás. Már több xDrive BMW-nél tapasztaltuk, hogy a hátsókerekesekhez képest kevésbé kommunikatív a volán. Ez nem jelenti azt, hogy bármilyen komoly kifogás emelhető ellene, egyszerűen csak szolgálhatna egy kicsivel több visszajelzéssel is, mégiscsak egy 340 lóerős, kétajtós kupéról van szó. Ami fontos lehet, hogy a futómű csak annyira feszes, hogy ne követeljen kompromisszumot a hétköznapokban. Nyilván nem szereti a sűrű keresztbordákat, de az olyan hétköznapi kihívások, mint egy fekvőrendőr, vagy egy kisebb úthiba, sosem emlékeztetik arra a sofőrt, hogy kevés lenne a komfort.

Sportkupé létére nagyon is kényelmesek az ülések, a hátsó sor szinte jelképes. Beszállni sem könnyű hátra

Már csak azért sem, mert az első ülések nagyon is kényelmesek, hosszú út megtétele után sem fogunk elgémberedve kiszállni az autóból. No és a fejünk sem fáj majd a motorzúgástól – pont az teszi annyira kívánatossá, hogy úgy sportos, hogy közben nem érezzük igazi hátrányát. Persze a második sorban utazni csak kisebb termetűeknek ajánlott (a beszállás sem egyszerű), de aki ilyen autót vesz, annak nyilvánvalóan nincs szüksége egy Škoda Superb hátsó térkínálatára. Két személynek viszont tökéletes, a 390 literes csomagtartó miatt pedig jóval praktikusabb, mint azt gondolnánk. Aki meg még nagyobb élményre vágyik, annak ott a kabrió kivitel, amely a 40i xDrive hajtáslánccal 1,5 millióval drágább a kupénál. Utóbbi ebben a konfigurációban 14,3 milliót kóstál, ami bármennyire is polgárpukkasztóan hangzik, de ha van valakinek ennyi pénze egy autóra, annak az utolsó forintig megéri. Még úgy is, hogy a BMW nem éppen nagyvonalú a felszereltség tekintetében, még az automatikus klímaberendezésért is felárat számol.

Örömautózás: a futómű és a fékek is eltérnek a mezei 2-esekétől

Tetszett
• kirobbanó erő
• sorhatos hang
• motor/váltó összhangja
• kényelmes első ülések

Nem tetszett
• nagy tömeg
• szerény alapfelszereltség

Összegzés
Sokkal többet tud annál az M240i, mint ahogyan azt a külseje sejteti. Az xDrive rendszer jóvoltából ráadásul nem kell versenyzőnek lenni ahhoz, hogy kiautózzuk a modellben rejlő potenciált. A beltere talán túlságosan egyszerű, de itt úgyis minden a vezetési élményről szól.

BMW M240i xDrive Coupé
Összlökettérfogat: 2998 cm3
Hengerek/szelepek: S6/24 turbó
Max. teljesítmény: 250 kW (340 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 500 Nm 1520-4500/perc
Hossz./szél./mag.: 4454/1774/1408 mm
Tengelytáv: 2690 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1516/1534 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1615/510 kg
Csomagtér: 390 l
Üzemanyagtank: 52 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 s
Max. sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 9,8/6,0/7,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 11,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 169 g/km
A modell alapára: 8 025 000 Ft (218i, 136 LE)
A tesztelt verzió ára: 14 354 500 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!