Mindenki tegye a szívére a kezét, s válaszoljanak őszintén! Milyen autóra gondolnak, ha azt írom, hogy álló helyzetből 6,4 másodperc alatt gyorsul százra, csúcssebessége pedig 236 km/óra? A többségnek bizonyára egy vérbeli sportkocsi jut eszébe, s nem egy 2,4 tonnánál nehezebb és öt méternél hosszabb dízel luxusterepjáró… Márpedig a 4,2 literes, V8-as TDI motorral felvértezett Audi Q7-es pontosan az említett menetteljesítményekre képes! 326 lóerő és tiszteletet parancsoló 760 Nm-nyi forgatónyomaték áll a vezető szolgálatába – utóbbi ráadásul 1800 és 2500 fordulat között folyamatosan kiaknázható. A brutális teljesítmény a megerősített hatfokozatú automata sebességváltó közbeiktatásával, mind a négy keréken keresztül jut a talajra.

Egyszerűen letaglózó, ahogy a tankszerű Audi padlógázra nekilódul és méreteit meghazudtoló sprintet vág ki. Autópályán a 190 km/óra laza utazósebességnek számít: a fordulatszámmérő mutatója ekkor a 3000-es érték környékén áll, a motor csendesen duruzsol, miközben a Q7-es fölényes magabiztossággal siklik az úton. Ha netán a szükség úgy hozza, természetesen még innen is elementáris erővel gyorsít tovább. Ehhez képest a 11,1 literes gyári átlagfogyasztás kimondottan szerény, a 100 literes üzemanyagtanknak köszönhetően a hatótávolság pedig nagyjából 900 kilométer.  

Felextrázva

A 4.2 V8 TDI verzióhoz itthon alapáron jár az adaptív légrugózás, a bőrkárpitozásért és a programozható magasságra, elektromosan nyíló csomagtérajtóért azonban felárat kell fizetni. Hamarosan tovább bővül a Q7-es extralistája: a biztonságot a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a holttérfigyelő berendezés fokozhatja tovább, a csúcsminőségű szórakozásról pedig 14 hangszórós, 1000 wattnál is nagyobb teljesítményű, kristálytiszta hangzású Bang & Olufsen audiorendszer gondoskodhat.
Az Audi első „terepjárója” tavaly március elején mutatkozott be, s azóta világszerte 88 ezer példányt (ebből hazánkban 272 db) értékesítettek belőle. Magyarországon máris kapható a Q7-es a kategória legerősebb dízelmotorjával – ahogyan a méretek és a menetdinamika, úgy a 22 millió forintos vételár sem szerény.